Besteling/Bestelink Vlissingen

• Mar

Pieter Bestelink/Besteling wordt 21 dec 1721 te Vlissingen gedoopt als zoon van Jan Bestelink en Maddeleentje Larois. Gezocht de herkomst van Jan en Maddeleentje.

Pieter Bestelink (21.12.1721) trouwt te Vlssingen Cornelia Rogiers/Regiers. Gezocht de overlijdens- of begraafdatum van Cornelia. Ik heb een begraafdatum van een Cornelia Rogiers gevonden (sept. 1732). Dit moet een andere Cornelia zijn gezien er na deze datum meerdere kinderen zijn geboren met als ouders Pieter en Cornelia.

Wie helpt ?

Bij voorbaat dank,

Mar

• Wim Hulshoff

Kornelia Regiers

Begravene op dinsdag 16 september 1732 Middelburg

Kornelia Regiers

Adres (in Middelburg) : Lange Geere

Begraven te : Middelburg

Begraafdatum : 16-9-1732

Bron : Archief Rekenkamer van Zeeland D (begraaflijsten ontvangers collaterale successie)

Opgenomen in : Genealogische Afschriften 441

Bij onderzoek voor het jaar 1800 moet u rekening houden met verschillende schrijfwijzen van voor- en achternamen

Bron:

Begraven Middelburg personen 1651-1805

Archief:

Begraven Walcheren inventarisnummer

Begraaflijsten, overlijdensregisters en begraafregisters van Walcheren 1600-1810

Cornelia Regiers

Collateraal subject op woensdag 3 december 1732 Middelburg

Cornelia Regiers

Datum betaling successiebelasting : 03-12-1732

Betaald door : Maria Allaard

Relatie tot de overledene : moeder, weduwe Regiers

Archief Rekenkamer van Zeeland inv.nr. : D59871-59911

Toelichting : Collaterale successie was een belasting betaald door de erfgenamen in de zijlinie. De overledene werd het collateraal subject genoemd. De relatie is degene die de belasting moet betalen.

Bron: Collaterale successie Middelburg 1696-1806

Archief: Zeeuws Archief: Genealogische Bronnen Middelburg inventarisnummer

Genealogische Bronnen Middelburg 1574-1810

• Mar

Beste Wim,

Hartelijk dank voor je reactie. Zoals je al in mijn 1e bericht hebt kunnen lezen had ik deze ook al gevonden. Dus moet er nog een andere dame zijn met dezelfde naam aangezien er na 1732 nog meerdere kinderen geboren zijn uit het huwelijk van Bestling/k en Regiers/Rogiers.

Bedankt voor je moeite in ieder geval, Mar