Ik ben opzoek naar de herkomst van het echtpaar Gerrit van Putten en Vrouwtje Hendriks (Appels). Van hen werden vanaf 1736 te Zwaag (NH) zeven kinderen RK gedoopt waaronder één zoon; Barend.

De doopgetuige bij het oudste kind was A.R.D. (Hoogeerwaarde Heer) Henricus van Putten. Hij was vanaf 1730 pastoor in de RK Kerk te St. Nicolaasga. In dat jaar werd in het doopboek aldaar tweemaal een Jan van Putten vermeld en in 1733 Gerrit van Putten. Beiden waren getuigen bij een huwelijk. Ik vermoed dat pastoor Henricus van Putten een broer was van bovengenoemde Gerrit van Putten, aangezien hij ook al in 1735 te Zwaag wordt vermeld als borg voor Gerrit van Putten die fl. 300,00 leende van Jongejan Jansz.

In Amsterdam worden 1722-1727 als RK doopgetuigen genoemd: Bernardus van Putten, R.D. (Eerwaarde Heer) Hermannus van Putten, R.D. Henricus van Putten en Geertruij van Putten. Aangezien ook hier Henricus van Putten als priester wordt vermeld, vermoed ik dat het om een en dezelfde persoon gaat en dat zij allen familie zijn van Gerrit van Putten. Wie kan mij verder helpen?