In hoeverre is een vrij recente doopdatum te achterhalen?

• Jerry N. J. Vondeling

Beste mensen,

Ik kreeg een vraag of ik voor iemand de doopdatum van haar broer kon vinden. Zij is nu zelf woonachtig in buitenland.

De nog levende familieleden weten het antwoord niet.

De persoon om wie het gaat is in 1947 te Schoonhoven geboren.

Weet iemand of deze gegevens ergens te vinden zijn, of zijn deze nog niet openbaar?

Met vriendelijke groeten,

Jerry

• André

Hallo Jerry,

Enkele optie's:

1e Een van de familieleden zal naar de burgelijke stand moeten en zich moet legitimeren als zijnde familie om zo aan de gegevens te komen.

2e Ze zal waarschijnlijk ook wel ingeschreven staan in het trouwboekje van de ouders.

In stamboom onderzoek zijn de gegevens die openbaar worden aan een veel langere tijd gebonden.

Groeten,

André

• Tinoky

Als het om de geboortedatum gaat, dan is André's antwoord goed voor je.

Gaat het om de doopdatum , dan is het een hele andere zaak.

Je zal dan de kerk van de doop moeten aanschrijven, want zulke recente gegevens liggen niet in een archief.

De kunnen je vertellen of de gegevens van dat jaar nog in de kerk liggen, dan wel naar een centrale plaats is overgebracht.

Ik kan me zo voorstellen dat je ook hier je zal moeten legitimeren.

• Jerry N. J. Vondeling

Beste mensen,

Bedankt voor de reacties,

De geboortedatum en -plaats van degene om wie het gaat zijn bekend. Het gaat ons inderdaad op de doopdatum en -plaats.

Ik zelf vermoed dat de doopplaats hetzelfde zal zijn als de geboorteplaats, al hoeft dit natuurlijk niet zo te zijn..

Ik ga eens even kijken wat ik hiermee kan doen.

Groeten,

Jerry