Familie Croes

  • pauline_ritsma

    Hallo allemaal,

    Ik ben op zoek naar de familie van mijn moeder Ingrid Maria Croes. Het enige dat ik weet is dat haar vader Robert William Croes heette en in 1920 geboren is in Davos Platz in Zwitserland. Hij is getrouwd geweest met Trijntje Tichelaar. Zijn ouders heetten Wilhelmus Anthonius Joannes Christianus Croes en Elisabeth Josefine Anna Friderike Decking. Robert William was enig kind, maar er moet wel naaste familie zijn geweest. Daar ben ik naar op zoek, omdat ik graag meer over de familiegeschiedenis te weten zou willen komen. Omdat er zo weinig bekend is over de omringende familie is het lastig om te zoeken in archieven en daarom probeer ik het op deze manier.Heeft iemand misschien informatie over een van deze personen? Laat het dan alstublieft weten. Alvast bedankt!

    Vriendelijke groeten, Pauline Ritsma

  • Jan

    Hallo Pauline,

    Ik keek net even in het telefoonboek van Zwitsrland en zag dat de naam Croes maar een paar keer vermeldt wordt.

    1 persoon heet ook nog Robert Croes.

    Misschien toeval ,maar als ik jou was zou ik gewoon brutaalweg een briefje sturen.

    Succes verder,

    Jan

  • Cynthia

    Hallo Pauline,

    Weet niet of je nog steeds op zoek bent? Heel toevallig kom ik de naam van jouw opa tegen. Heb namelijk gegoogled op deze naam omdat mijn tante met een Robert William Croes getrouwd is geweest, zij hebben ook in Nijmegen gewoond. Alleen is deze persoon in 1922 in Davos-Platz geboren. Heb over zijn kinderen wel wat gegevens. Wil alleen eerst weten of je je misschien vergist zou kunnen hebben in het geboortejaar? Want als je zeker weet dat hij in 1920 geboren is, dan zou het kunnen zijn dat het iemand anders is.. Vind het alleen erg toevallig dat mijn oom ook dezelfde naam heeft, ook in Davos geboren is, eerder getrouwd was geweest toen hij mijn tante ontmoette en dat ze dus ook in Nijmegen gewoond hebben.

    Hoor het graag van je!

    Met vriendelijke groet,

    Cynthia de Koning

  • pauline_ritsma

    Beste Cynthia,

    Hartelijk dank voor jouw reactie. Sorry dat het zo lang duurde voordat ik reageer, maar ik las dit weekend pas jouw bericht.

    Inmiddels heb ik al veel meer informatie op internet gevonden. Het gaat inderdaad om dezelfde persoon. Mijn opa is in 1922 in Davos geboren, in de jaren 60 hertrouwd (met mevr. van Son) en woonde toen in Nijmegen waar hij in 1976 is overleden. Hij heeft drie dochters vanuit zijn 1e huwelijk met mijn oma T. Tiggelaar. Ik ben benieuwd of je nog meer gegevens hebt. Mijn moeder noch mijn tantes hebben foto's van hun jeugd m.b.t. de familie Croes. Weet jij of er soms nog foto's zijn overgebleven? Dat zou fantastisch zijn.

    Ik ben heel erg beneiuwd naar jouw reactie.

    Hartelijke groeten,

    Pauline Ritsma