Verham

• Nanneke

Ben op zoek naar de doop en overlijden van Johannes Leenderts Verham.

Hij huwde de 1 ste keer in Haastrecht met Maria Cornelisse Verrijn in 1710

Ook geboorte en overlijden van Maria

Johannes huwde de tweede keer in Hastrecht met Maria Cornelisse Tromp in 1718

Ook overlijden van Maria Tromp ben ik naar op zoek

Johannes zijn kinderen worden geboren in Haastrecht Als 1 van zijn kinderen zelf een kind krijg in 1744 zijn Johannes en Maria Tromp getuigen

Dat is in Schoonhoven

Alle informatie over deze personen is welkom

• Jerry N. J. Vondeling

Beste Nanneke,

Misschien helpt dit je een eindje op weg

656. VOORHAM(VEURHAM VERHAM), Johannes Leendersze(Albertse),

geb. ca. 1690, o.t./huwt 1e Haastrecht 2-5/20-6-1710 met Maria

Cornelisse Verrijn (Verheij), o.t./huwt 2e Haastrecht 7-1/9-2-1718:

657. TROMP, Maria Cornelisse. (R.K. Hazerswoude ?)

Ik vond het hier

Uit een beschrijving van een vraag op het forum van het CBG vond ik dit:

Hij huwde de 1 ste keer in Haastrecht metMaria Cormelisse Verrijn in 1710 …… Wilhelmus van Beek en Elizabeth van der Ham/Voorham. geloof : R.C.

Helaas schijnt het forum zelf uitgeschakeld te zijn, dus ik kon er verder geen informatie vinden.

In het Doopboek van Haastrecht wordt Johannes overigens ook vermeld als JanVerham;

trouwboek r.k. statie Haastrecht 1718

toegangsnummer ac835

inventarisnummer 8

datum 09-02-1718

bruidegom Jan Leendertsz Verham

bruid Marij Cornelisse Tromp

plaatsnaam Haastrecht

In de doopboeken wordt in 1710 een vermelding gemaakt van de doop van zoon Cornelis van Johannes Albertsz Verham & Maria Cornelisse Verhey

In 1725 wordt een meisje, Antonia gedoopt als dochter van Jan Leendertsz Verham & Marij Cornelisse Verreyn

Gaat het hier om dezelfde personen en is er een schrijffout gemaakt, of waren er destijds 2 echtparen wiens namen ontzettend veel op elkaar lijken?

Ik denk dat het om een schrijffout gaat.. maar of het ook daadwerkelijk zo is, dat kan ik helaas niet zeggen..

Meer doopgegevens kun je vinden op de archieven pagina hier

Ik hoop dat je er iets mee kan!

Groeten,

Jerry

P.s. zie tevens hier een eerder topic betreffende dezelfde vraag van vier jaar geleden.

• Nanneke

Hallo Jerry,

Dank voor de reactie maar od dat zelfde oersonen zijn geen idd zou best kunnen Ga het uitzoeken maar vogens mee trouwen ze in het zelfde jaar al Johannes de eerste keer huwd met Maria Cormelisse Verrijn

Als Jij iets meer weet hoor ik het graag als ik me kan herinneren krijgen ze ook ongeveer op zelfde rijd een kind,maar dat weet ik zo snel niet zodra ik iets weet meld ik het even

Groetjes nanneke