Kamman; Johan Willem Hendrik

• rina1

Wie kan mij helpen aan meer gegeven van Johan W H Kamman; geboren zegt men in Schiedam in 1898 en overl in Gorinchem 26-7-1983

echter op heel internet geen enkele gegeven te vinden.

heeft hij kinderen; is hij gehuwd geweest; wie zijn zijn ouders.

wie helpt mij met deze speld in de hooiberg?

alvast bedankt rina

• Maryanne

Hallo Rina

Even googlen levert info op van Nederlands fotomuseum, zoals:

Naam Kamman, Johan Willem Hendrik

Familie van: zoon van lithograaf en fotograaf Henricus Martinus Josephus Kamman

Geboorteplaats/datumSchiedam: 1898-11-06

Sterfplaats/datumGorinchem, 1983-07-26

NationaliteitNederlands

Disciplinefotograaf, reclamefotograaf, schilder, tekenaar, ontwerper, aquarellist, pentekenaar, pastellistOnderwerparchitectuur (als genre), portretten, landschappen, stillevens, figuurstudies

fotografeerde de gevolgen van de bombardementen in Rotterdam tijdens de Tweede Wereldoorlog (Leijerzapf e.a. 1984–)Productfotomontages, ontwerpen voor affichesCollectie in beheer bijNederlands Fotomuseum Auteursrecht in beheer bijNederlands FotomuseumMateriaalontwikkelgelatinezilverdruk, fotogram, olieverf

Link naar de site:

http://www.nederlandsfotomuseum.nl/component/option,com_nfm_creator/sub,detail/Itemid,161/detail,55/lang,nl/

Op deze site staan ook foto's!!

Succes

Marianne

• Maryanne

Hoi Rina

Op SchiedamGen staat zijn huwelijksakte 2.1930.215 en zijn geboorteakte: 3.1898.828

Johan Willem Hendrik Kamman geb 6-11-1898, zoon van Henricus Martinus Josephus Kamman en Jacoba Hendrika Pols

huwt 17-7-1930 te Schiedam met

Dina Isaacs, geb. 21-11-1907, dochter van Johan Coenraad Isaacs en Alida Johanna van Gijn

Ik hoop dat je dit weer een duwtje in de goede richting geeft.

Succes

Marianne