echtpaar Lagendijk en van Wingerden

• A.v.V

Wie kan mij helpen aan gegevens omtrent het echtpaar Pieter Lagendijk en Hendrika van Wingerden

Pieter is geboren 13-07-1850 te H.I.Ambacht en Hendrika op 27-03-1855 te H,I.Ambacht

Wie weet wanneer ze zijn getrouwd en wie hun ouders waren

Genlias heeft deze gegevens niet en het CBG zal ze ook niet hebben

vr. groeten

• Simkos

Geachte heer A.v.V.

Allereerst is de Genlias nog steeds in opbouw. De werkzaamheden in een noordelijke werden onlangs afgesloten. Gedurende tien jaar heeft een groep vrijwilligers gewerkt om deze te complementeren. De provincie Zuid-Holland is qua inwoneraantal nog effen groter. Op het CBG liggen kopieen van de burgerlijke stand van het gehele land. Deze mikrofilms zijn indertijd vervaardigt door de filmdienst van de Mormonen.

Verder moet u beseffen dat iedere - geboorte, huwelijk of overlijden - akte in tweevoud werd/wordt opgemaakt. De ambtenaar van de burgelijke stand is na de jaarwisseling verplicht om hiervan om 1 exemplaar van elke akte op te zenden naar de Arrondissementsrechtbank.

Zodat de rechterlijke macht kan beschikken over de gevens van de burgerlijke stand zonder tussen van enig persoon. Na zo'n tachtig jaar werden deze akte overgedragen aan de Rijksarchieven in de provincie. Het Rijksarchief in de provincie Zuidholland bevind zich in hetzelfde gebouw als het Nationaal Archief te 's-Gravenhage. U kunt voor uw zoektocht terecht bij de gemeeente Hendrik Ido Ambacht, het CBG of het rijksarchief in Zuidholland. Groeten Simkos

• Bert de Lange

Hallo A.

de gegevens van H.I. Ambacht ontbreken in Genlias! Maar!

Op Familysearch staan sinds enige tijd alle (of veel) B.S. acten op hun site.

Het zijn wel scans zonder index , dus zoeken geblazen.

http://search.labs.familysearch.org/recordsearch/start.html#w=0&p=waypoint&s=waypointsOnly&c=fs%3A1576401

(heb vast gezocht en de datum is 1 mei 1879 te H.I. Ambacht)

Veel zoek plezier,

Bert

• A.v.V.

Bert ,

Bedankt voor de informatie

Ik heb via een andere ingang deze zelfde site ontvangen ,dus ik ben er al uit

Bedankt voor de moeite

Groeten Aad