Hallo allen,
Ik ben al jaren bezig met het uitzoeken van een moeilijke tak in mijn familie. Misschien dat iemand van jullie hier meer over kan vertellen, maar ik loop volledig dood.
Het gaat met name om de familie Kleist en de familie Havelaar.
Aanknopingspunten:
Car(e)l Wilhelm Eduard Kleist (1805, Breslau), getrouwd met Johanna (Jannetje) Havelaar (Gorinchem).
Ouders van Carl Kleist waren August Friedrich Kleist en Dorothea Stiberitz, beide uit Breslau, voormalig Pruissen. Hiervoor ontbreekt ieder spoor.
Voor de ouders van Jannetje Havelaar, Jan Havelaar en Catharina (Kaatje) Wiegel ben ik op zoek naar de trouwgegevens en de ouders. In de ene bron kom ik Gorinchem tegen, in andere bronnen kom ik voornamelijk mensen tegen met dezelfde achternaam en voornamen uit Rotterdam, maar voor mij ontbreken te veel gegevens om deze te kunnen verbinden. Misschien dat iemand dit voor me kan opzoeken in Gorinchem, want in Rotterdamse gegevens kom ik ze niet tegen. Mochten jullie een bron weten in Gorinchem dan houd ik me ook aanbevolen.
Alle gegevens van de familie Kleist wijzen erop dat er een link is met de familie Von Kleist eveneens uit Breslau, Wroclav, tegenwoordig Polen, maar ik kan de vervinding niet leggen, ondanks dat alle voornamen overeen komen met die van mijn voorouders. Mocht er iemand zijn die hier meer van weet te vertellen, vinden of heeft dan houd ik mij zeer aanbevolen.
Wat betreft de familie Havelaar zou ik het erg op prijs stellen als ik erachter kwam wie de ouders van Jan Havelaar waren. De ouders van Kaatje Wiegel en eerdere generaties zijn mij volledig bekend.
Vriendelijk bedankt,
Ewan de Bruin.