informatie voorouders

• maarten

Is het ook mogelijk om de informatie omtrent geboorte en overlijden + waaraan men is overleden te achterhalen?

Ik heb bv een overgroot vader en moeder en eigenlijk die info ontbreekt.

(Antonius Jacobus Weurman getrouwd met Wilhelmina Krug

dank voor de reactie

mvg maarten

• Harrie Lamers

in www.genlias.nl wel van Krug gevonden:

Bron Burgerlijke stand - Overlijden

Archieflocatie Regionaal Historisch Centrum Limburg

Algemeen Toegangnr: 12.051

Inventarisnr: 104

Gemeente: Kerkrade

Soort akte: Overlijdensakte

Aktenummer: 297

Aangiftedatum: 29-12-1902

Overledene Wilhelmina Krug

Geslacht: V

Overlijdensdatum: 27-12-1902

Leeftijd: 28

Overlijdensplaats: Kerkrade

Vader Heinrich Krug

Moeder Elisabeth Gerwert

Partner

Relatie: dochter

Maar of uw grootmoeder is?

Bron Burgerlijke stand - Huwelijk

Archieflocatie Het Utrechts Archief

Algemeen Toegangnr: 463

Inventarisnr: 256

Gemeente: Soest

Soort akte: Huwelijksakte

Aktenummer: 45

Datum: 27-08-1920

Bruidegom Fok Bolderheij

Leeftijd: 24

Geboorteplaats: Hilversum

Bruid Magdalena Weurman

Leeftijd: 23

Geboorteplaats: Amsterdam

Vader bruidegom Willem Bolderheij

Moeder bruidegom Gezina Vos

Vader bruid Antonius Jacobus Weurman

Moeder bruid Wilhelmina Krug

Nadere informatie Echtscheiding Soest 29 november 1935

Zij leefden in ieder geval in 1935. Genlias heeft deze sterfdatum nog niet. Vraag eens bij uw plaatselijke heemkundekring: die houden die data wel bij.

• akker

sjoerd akker geboren 24-10 -1913 overleden ?

• maarten

Beste Harrie,

Dank voor je reactie. Ik denk niet dat het de juiste dame betreft aangezien mijn opa in 1905 is geboren en deze dame overleden is in 1902. best lastig zoeken allemaal. :)

mijn opa en oma waren (willem anton christiaan weurman & adriana theresia tibbe) Opa had een zus Magdalena Weurman(ik ben hier ook het spoor bijster en wel benieuwd of zij nog kinder op de wereld heeft gezet), de ouders van opa waren dus antonius jacobus weurman & wilhelmina Krug.

groeten,

maarten

• Ewan

Hoi Maarten,

Aangezien de familie in Amsterdam kinderen heeft gehad lijkt het me een goed idee om hier een gezinskaart op te vragen. Er is er in ieder geval een van W.A.C. Weurman uit 1905. Ook is er van hem een archiefkaart in het archief te vinden met wat informatie die misschien wat helpt. Ook komt er een Adriana Tibbe in het archief voor uit 1903, maar ik weet niet of dit de juiste is. Deze informatie is te vinden op www.stadsarchief.amsterdam.nl

Magdalena is getrouwd met ene Fok Bolderheij, maar op 29 november 1935 gescheiden in Soest. Mocht je daarover meer informatie willen dan zal je daar een bezoekje moeten brengen denk ik. In Amsterdam hebben ze in ieder geval geen kinderen gekregen en ze heeft geen eigen kaart, dus denk ik niet dat ze daar hebben gewoond, maar in Soest of Hilversum.

Om verder te komen in de stamboom van de Weurmannen denk ik dat je je het beste kunt concentreren op de vernoemingen, want op het eerste gezicht is er moeilijk uit te komen hoe het in elkaar stak. Als je weet wat de voornamen waren van de kinderen van Antonius Jacobus en Wilhelmina en je weet de volgorde dan is het niet moeilijk meer, omdat iedereen vernoemd werd. De eerste zoon werd vernoemd naar de vader's vader en de eerste dochter naar de moeder's moeder.

Ik hoop dat dit je iets helpt.

vriendelijke groet,

Ewan.

• bob

Maarten,

Beetje late reactie, maar laat even weten of je nog info zoekt, ik weet van een aantal naam genoten dat die veel

hebben uitgeplozen.

Grt,

Bob

• bob

Maarten,

Beetje late reactie, maar laat even weten of je nog info zoekt, ik weet van een aantal naam genoten dat die veel

hebben uitgeplozen.

Grt,

Bob