ullee - verhaegen

• johan

jacobus adrianus ullee

geb. 15-6-19.. overl. , 29-12-1979 voorhout

gehuwd

maria verhaegen

geb. 1-2-1900 , overl. 30-1-1990 voorhout

zou graag informatie omtrent dit gezin wensen te ontvangen

zeer hartelijke dank bij voor baat voor uw vriendelijke reactie

johan

• kim

Hallo Johan,

Weet je zeker dat de naam als Ullee geschreven wordt? Die naam komt nl. niet voor in de archieven. De naam Uljee wel.

Om gegevens van het gezin te krijgen is het handig om een persoonskaart van deze mensen aan te vragen. Hierop staan alle gegevens die bekend zijn (alle data, geboorteplaats, namen kinderen, adressen, namen ouders e.d.) Dit kan bij www.cbg.nl (kijk onder downloaden)

De geboorte en het huwelijk is wellicht wel al net openbaar (geboorte na 100 jaar, huwelijk na 75 en overlijden na 50 jaar) maar staan nog niet op internet.

Voor Voorhout moet je zijn bij het archief van Leiden (www.leidenarchief.nl) Op die site komt de naam Uljee veel voor. Ook met de voornamen Jacobus Adrianus, maar die is dan niet in de goede periode. Dit doet in elk geval denken dat deze meneer wel uit die regio kan komen.

De naam Verhaegen komt daar echter nauwelijks voor. Grote kans dus dat mevrouw ergens anders vandaan komt.

• kim

Toch maar verder gezocht op de naam Uljee i.p.v. Ullee.

Ik krijg de volgende geboorteakte naar boven:

Kind Jacobus Adrianus Uljee

Vader Theodorus Jacobus Johannes Uljee

Moeder Geertruida van Kouteren

Plaats Rotterdam

Geboortedatum 15-06-1901

Opmerkingen akte nr. 5751

Bron Rotterdam 1901 g124

Via internet heb ik wel een echtpaar Uljee-Verhaegen gevonden met andere voornamen in dezelfde periode en ook in Voorhout. Ook deze Uljee komt uit Rotterdam. Als het al niet om hetzelfde echtpaar gaat (vergissing in de voornamen?) dan zou het natuurlijk om familie kunnen gaan (neef van Jacobus Adrianus)

Google maar eens alleen op de achternamen Uljee en Verhaegen.

De achternaam Verhaegen komt uit Belgie.

• johan

hallo Kim

zeer hartelijke dank voor je informatie

naam zoals u opgeeft is de juiste (is dus : uljee)

u informatie ga ik zeker verder uitzoeken

ben u enorm erkentelijk voor uw vriendelijke reactie

groetjes

johan

• Roos

Hallo,

Ik zie dat jullie op zoek zijn naar nadere informatie over het gezin Uljee-Verhaegen. Ik denk dat ik wel wat nadere informatie kan geven, want ik ben een kleindochter van Jacobus Adrianus (roepnaam Aad) Uljee en Maria (roepnaam Miet) Uljee-Verhaegen. De data van geboorte en overlijden kloppen in ieder geval.

Ik ben zelf net gestart met het in kaart brengen van onze stamboom. Wellicht dat jullie mij daar verder in kunnen helpen?

Groetjes,

Roos le Mair- Uljee

• johan

Hallo Roos

email me je vraag

amster1954dam@hotmail.com