Ouders aangetrouwden

• Tim

Hoi Allemaal

Ik heb even de volgende vraag. wat doen jullie van aangetrouwden? Dus bv de ouders van je zwager? Dus de ouders van de man van je zus? Voeren jullie deze in in de stamboom? Of laten jullie ouders van aangetrouwden uit de stamboom?

Mvg,

Tim van Luttikhuizen

www.vluttikhuizen.nl

• Jerry N. J. Vondeling

Beste Tim,

Ik zelf doe het wel, mijn ‘eigen’ familie onderzoek houd in 1800 op, zoals de naam al doet vermoeden stuitten we daar op een vondeling van wie de vader onbekend is. Daarna ben ik ook de lijnen via mijn moeders kant gaan uitzoeken tot zover als mogelijk was.

Nu dat zo'n beetje afgerond is zoek ik stukje bij beetje de andere lijnen uit.

Maar of jij dat wilt doen, dat ligt natuurlijk aan je zelf.

Groet,

Jerry Vondeling

• Ewan

Hoi Tim,

Ik ben er voorstander van om wel de aangetrouwden te vermelden. Als er kinderen uit zo'n huwelijk voorkomen dan is dat ten slotte ook familie. Als er iemand in die familie in de toekomst dan stamboomonderzoek wil doen, is de kans groot dat er aansluiting te vinden is op internet en dat kan een hoop dubbel werk schelen. Ik neem alle kinderen uit huwelijken op in mijn stamboom met de naam van de aangetrouwde en hun ouders. Daarboven ga ik het niet verder uitzoeken, maar soms kom je wel tegen wat hun geboortejaar of plaats was, zodat het voor anderen makkelijker is om uit te zoeken is of het inderdaad om de gezochte persoon gaat. Zelf heb je niet heel veel aan deze informatie, maar door de naamsvernoemingen in latere generaties kun je wel zien of ze vernoemd zijn naar gedeelde voorouders.

Vriendelijke groet,

Ewan.

• kim

Ik voer ze inderdaad ook in. Ik zoek ze soms ook verder uit.

Mijn voorouders woonden in kleine dorpen en daardoor kruisten sommige families zich meerdere keren. Het is dan interessant om te kijken of je die families dan weer kan linken. Ook een bijzondere voornaam in mijn familie kan er voor zorgen dat ik wil weten waar die naam vandaan komt en zoek ik het verder uit. (die komt dan vaak uit de aangetrouwde kant aangezien mijn eigen voorouders niet zo creatief waren)

Als je de info toch hebt, kun je het beter invoeren.

Wellicht krijg je later spijt en moet je het allemaal weer opnieuw uitzoeken.