waar moet ik beginnen

• irmana

Ik ben nog maar een leek en een echte digibeet. Maar ik wil al jaren mijn voorgeschiedenis uitzoeken. Ik weet dat mijn vader ooit iets heeft gezegd over een pastoor Wienholts. Die zou er invloed op hebben gehad. Ik heb die pastoor inmiddels gevonden op internet. Ik weet dat mijn opa Johannes Hendrikus Wienholts heette en mijn oma Berendina Johanna Kelderman. Mijn opa is geboren op 14-11-1907 (waar?) en is overleden in de gemeente Didam. Maar ik heb geen idee hoe ik op internet bij de gemeente Didam er via internet meer info over kan vinden. Is er iemand die mij wegwijs kan maken over hoe met deze gegevens tot een stamboomonderzoek te komen?

• Nico

Op www.genlias is wel wat te vinden, o.a.:

Detail resultaat: (Bruidegom)

Bron Burgerlijke stand - Huwelijk

Archieflocatie Gelders Archief

Algemeen Toegangnr: 0207

Inventarisnr: 9034

Gemeente: Bergh

Soort akte: Huwelijksakte

Aktenummer: 20

Datum: 27-04-1922

Bruidegom Johannes Hendrikus Wienholts

Leeftijd: 24

Geboorteplaats: Didam

Bruid Berendina Johanna Kelderman

Leeftijd: 19

Vader bruidegom Wilhelmus Wienholts

Moeder bruidegom Bernardina Meister

Vader bruid Bernardus Kelderman

Moeder bruid Helena Theodora van Gessel

Nadere informatie beroep bg.: landbouwer; beroep bruid: zonder beroep; beroep vader bg.: geen beroep vermeld; beroep moeder bg.: zonder beroep; beroep vader bd.: landbouwer; beroep moeder bd.: geen beroep vermeld

————————————————————————————————–

Detail resultaat: (Bruidegom)

Bron Burgerlijke stand - Huwelijk

Archieflocatie Gelders Archief

Algemeen Toegangnr: 0207

Inventarisnr: 5786

Gemeente: Didam

Soort akte: Huwelijksakte

Aktenummer: 11

Datum: 01-07-1892

Bruidegom Wilhelmus Wienholts

Leeftijd: 35

Bruid Bernardina Meister

Leeftijd: 27

Geboorteplaats: Duiven

Vader bruidegom Jan Wienholts

Moeder bruidegom Theodora Rasing

Vader bruid Henricus Meister

Moeder bruid Reinera van Raaij