foto's oude huis overgrootopa

• petvis

Hallo,

Is er misschien iemand die in (of in de buurt van) Wassenaar woont? En voor mij enkele foto's zou kunnen maken vanhet ouderlijk huis van mijn oma? Het is een niet alledaagse woning en volgens mij is er onlangs in RTL boulevard over gesproken. Het gaat namelijk over het pand staande op De Horsten te Wassenaar. Het pand waar het over gaat is Raaphorst 1. Dit was de woning van de jachtopziener van koningin Wilhelmina.

Als iemand weet hoe ik op een andere manier aan foto's van dit huisje kan komen, graag.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes Petra

PS. Ik kom zelf uit het noorden van het land en kan dus niet even zomaar op ‘zoek’ gaan naar het ouderlijk huisje van mijn oma.

• Bertus

Hallo Petra

Op www.qoop.nl staat een ansichtkaart van het jachthuis van Willem III.

Is dit het zelfde wat je zoekt?

Groeten Bertus

• Jerry N. J. Vondeling

Beste Petra,

Even googlend op het adres kom ik deze foto tegen;

de foto is te vinden op deze site.

Ik denk niet dat het hetzelfde huis is als op de ansichtkaarten die worden aangeboden op Qoop.nl, maar ik kan het natuurlijk fout hebben..

Tevens is het huis ook op google maps terug te vinden, maar niet vanuit streetview te bekijken..

Het huis schijnt volgens Wikipedia (zie hier) gebouwd te zijn als dienstwoning tussen 1838 en 1845

Wellicht heb je er iets aan.

Groeten,

Jerry

• petvis

Dank je wel. Dit zou hem volgens mij ook moeten zijn, maar meer foto's zijn altijd welkom natuurlijk. De ansichtkaart zou inderdaad niet de juiste zijn. Oma vertelde altijd dat als ze eenmaal door de poort was ze nog wel een eindje moest lopen om thuis te komen.

Maar als er mensen zijn, die nog foto's voor mij zouden willen maken of op een andere manier afbeeldingen tegenkomen, graag.

Groetjes Petra

• petvis

dank voor de reactie, maar volgens mij is dit niet de woning, die ik bedoel. Het huis stond namelijk niet aan de ingang van het terrein.

Groetjes Petra

• Jerry N. J. Vondeling

Niets te danken, graag gedaan, via de site kun je een grotere afbeelding van de foto krijgen.

Misschien zijn er bij historische verenigingen ofzo nog wat oude foto's op de sites te vinden?

Groeten,

Jerry

• Martha Zonneveld

Op www.bndestem.nl (en dan verder kijken bij algemeen/binnenland/7331452/Landgoed-waar-Oranjedorp.ece) staat een foto van het huis.

• Jan Joost Sonneveld

Goedenavond,

Een late reactie, maar ik kwam het toevallig tegen.

De zwager en zus van mijn opa hebben hier ook gewoond, wellicht hetzelfde huis.

Hij was ook Koninklijk jachtopziener ; ik kwam de naam en het adres tegen in een oud boek dat ik na zijn overlijden heb gekregen.

Hier wordt gesproken over “ de Horsten” , 557 Wassenaar. Er staat een datum bij van 6 september 1948.

Hij is ook Koninklijk jachtopziener geweest op Paleis het Loo in Apeldoorn.

Hij was een enorme Oranje liefhebber, het desbetreffende boek heet “ Onze jonge Koningin thuis” door Dr. J. Waterink en gaat over het gezin van Koningin Juliana.

Ik heb een hele verzameling van hem gekregen, merendeels over de Koninklijke familie.

Groet,

Jan Joost Sonneveld