Goede morgen,
Reeds lange tijd ben ik bezig met het uitzoeken van de stamboom van de familie de Bruin. Doop/trouw/begraafgegevens heb ik, maar nu kom ik erachter dat ik eigenlijk maar weinig weet van de ouders van mijn grootvader en eerdere generaties. De foto's die ik heb houden op bij mijn grootvader en ik weet dat hij niet opgegroeid is bij zijn ouders wegens scheiding.
Omdat zijn grootvader Hendrik Cornelis de Bruin, geboren te Leiden 1844 (kantoorlooper en later waarschijnlijk timmerman of andersom), overleden in 1936 getrouwd met Maria Antonia van der Zwiep in 1867, redelijk wat kinderen hebben gehad zou ik graag willen weten of er afstammelingen zijn van de Hendrik Cornelis en Maria Antonia of van eerdere generaties die in het bezit zijn van foto's of familiedocumentatie.
Hendrik Cornelis de Bruin was zoon van Dirk de Bruin en Hermina Alida van der Zwiep, waar mogelijk ook nog foto's of andere documentatie van kan bestaan.
De voorouder waar ik van afstam is Hermanus Adrianus de Bruin, getrouwd met (1) Cornelia Elisabeth Sanderse (later getrouwd met J.van der Eijk en P.Faasse), (2) met Hermina Geertrui van den Berg en later samenwonend met Antje van den Berg, zuster van Hermina Geertrui. Voor zover mij bekend zijn er geen kinderen voortgekomen uit zijn tweede huwelijk.
Van Cornelia Elisabeth Sanderse weet ik ook betrekkelijk weinig. Zij moet met P.Faasse in omgeving Hilversum hebben gewoond en zijn gestorven na 1966. Ik heb een vage foto op hoge leeftijd gezien van deze vrouw en haar laatste partner, maar deze is onherkenbaar. Gezien haar hoge leeftijd schat ik in dat er nog wel andere mensen moeten zijn die meer hebben dan dat.
Van haar ouders (Sanderse - de Leth) heb ik wel een prent.
Ik zou het heel erg op prijs stellen als er mensen zijn die afstammen van deze de Bruin tak en met mij gegevens willen uitwisselen.
Vriendelijke groet,
Ewan de Bruin