op zoek naar ouders Jannes/Johannes Geijsenberg 1650/1700 Amsterdam

• mm

Op zoek naar de ouders van Johannes/ Jannes Geijsenberg getrouwd met Geertruij Hendriks (Amsterdam).

In 1717 kregen zij dochter Geertruij, in 1718 dochter Johanna, en in 1725 zoon Jan Hendrik die dan al Giesenberg als achternaam heeft.

Door de tijd heen verandert de naam van Geijsenberg (Geysenberg?), naar Giesenberg en dan naar Giessenburg.

Ook is er een variant van Giesenberg naar Giezenberg. Dat is een van onze verre voorvaderen.

Na het bestuderen van alle Giesenbergen in de archieven van de stad Amsterdam neem ik aan dat Johannes/Jannes/ Jan zijn vader ook Jan heette.

Maar dan Jan Jacob Geijsenberg (Geysenberg).

Ik heb ook uitgevonden dat er een familie Gijsenberg bestaat uit de omgeving Zevenhuizen maar alle vermeldingen zijn later in de tijd dan 1650/1700.

In Rotterdam vind ik ook een familie Gijsenberg/ Gijsenburg/Gijsenburch/Giessenburg.

Waar moet ik de ouders zoeken van deze Johannes Geijsenberg?

Ik zie dat er een boel Geysenbergen uit Belgie komen maar die heten dan vaak Geysenbergh of Geysenbergs.

In Duitsland zie ik ook vaak de naam Geysenberg/ Giesenberg.

Heeft iemand enig idee waar ik verder zoeken moet? En zijn er mensen met de achternaam Geijsenberg/ Gijsenberg/ Giesenberg etc.?

Daar zou ik ook graag mee in kontakt komen!!

Met vriendelijke groet,

MM.

Rotterdam

• Jerry N. J. Vondeling

Beste MM.

Volgens deze stamboom zijn de ouders van Jannes Geijsenberg (overleden in 1736) Hendrik Geijsenberg en een zekere Catharina waarvan de achternaam (nog) onbekend is.

Wellicht kan degene die deze genealogie heeft opgemaakt je verder helpen, of wellicht helpt het om de huwelijksakte in te zien, meestal staan ook daar de namen van de ouders vermeld.

Groeten,

Jerry

• MM

Dank je wel voor je antwoord:-)

Goed idee om in het trouwregister te kijken!!

ben alleen benieuwd of die wel bestaat en of het toegankelijk is

online kan ik niks vinden

Bedankt!

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.