Looten

• Arnold Slootmans

Wie zijn de ouders/grootouders van:Johannes Looten X Catharina van den Heuvel?

Vermoedelijk gehuwd voor 1799 te Amsterdam/Leiden.

Kind o.a. Johannes Arnoldus, geb. 31-07-1799 te Leiden/Amsterdam?, 3x gehuwd, o.a. met Jeannette Lison Matthijer, geb. te Amsterdam d.d. 30-04-1796, gehuwd d.d. 03-08-1820 te Leiden.

• Kim

dochter Johanna Arnolda huwt ook in Leiden.

In de huwelijksakte van Johannes Arnoldus staat dat hij in Amsterdam is geboren (online in te zien op www.leidenarchief.nl)

Wellicht staat er wat meer info in de huwelijksbijlagen van de kinderen.

• Tinoky

Doop van Johannes Arnoldus was inderdaad in Amsterdam

Huwelijk in Amsterdam niet gevonden, wel nog een doop in 1805 van een dochter.

• Tinoky

In de huwelijksakte van Johannes Arnoldus Looten, staat dat hij een "onechte" zoon van Catharina van den Heuvel is. Zij leeft nog en geeft toestemming, wonende in Leiden

Dan vind ik het overlijden van Catharina van den Heuvel, ongehuwd!! op 08 december 1832 overleden in Leiden, 58 jaar oud en geboren in Leiden.

Ongehuwd dochter van Arnoldus van den Heuvel en Johanna Thijssink, beiden overleden.

Haar doop is op 26 AUG 1774 in Leiden, NH Pieterskerk, ouders Arnoldus van den Heuvel en Johanna Tijsink Meijer

De ouders waren dus nooit gehuwd, en beiden kinderen zijn in Amsterdam gedoopt, mogelijk omdat er daar minder van de moeder bekend was.

Om helemaal zeker te zijn, kan je de huwelijkse bijlagen van de zoon en dochter eens nader bekijken, misschien vind je er nog aanvullingen.

In Leiden vindt ik ook het andere kind tussen de gezinsconstructies:

Looten, Johanna Arnoldina *

geboren 01-09-1805 Amsterdam

Kind:

• NN, 03-10-1826 Leiden, †03-10-1826 Leiden(onecht)

* huwt R.van der Loo, zie aldaar

[ Download kopieën aktehuwelijknr.124 : overlijdensaktennr. 1328 beiden doopinschrijvingen door op PDF bestand met de akten te klikken. De download begint onmiddellijk.

• Tinoky

Zeg, Arnold heb je wat gehad aan de inbreng van Kim en mij?

Groet