Groenescheij- (van) Sterling

• StamboomMarjan

Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen bij het vinden van meer gegevens van Jan Aerts Groenescheij en Alida ( van ) Sterling. Wie zijn hun ouders, wanneer zijn ze geboren en/of overleden en waar? Waarschijnlijk zijn ze rond 1720-1725 getrouwd, aangezien hun eerste kind ( dat ik gevonden heb tenminste ) wordt geboren in 1726 in Leiden. Ze krijgen de volgende kinderen, allemaal gedoopt in Leiden;

* Johannes 13-3-1726

* Arnoldus 12-10-1727

* Wilhelmus 30-3-1729

* Anna 2-7-1732

* Jonathan 17-2-1737

Alvast bedankt,

Marjan

• bertil020

datum bij Jonathan is niet correct

Plaats Leiden

Datum 17-02-1734

Bron Dopen NH Marekerk

Kind Jonathan

Vader Jan Groeneschei

Moeder Alida Sterling

Getuige 1 Jonathan Plu

Getuige 2 Pieternella Maertens

Aktejaar 1734

• bertil020

gehuwd voor 1723

Plaats Leiden

Datum 1723

Bron bonboeken

Eerste persoon Jan van Groeneschey

Tweede persoon Aaltje Staarling

Straat Vrouwenkamp

Bon Overmare-Landzijde

Archiefnr 501A

Folio 627

Van - tot 1723-1735

• Ewan

Hoi Marjan,

In de digitale stamboom Leiden staat een kind Arnoldus genoemd in 1727. Verder terug komt een Geertgen Dirx Groeneschey voor in 1629 uit Woerden. Misschien kun je daar wat meer vinden.

In onderstaande documenten is misschien nog een voorouder te vinden.

http://www.nationaalarchief.nl/dtb/

vr.gr. Ewan

• StamboomMarjan

Hallo,

Bedankt voor jullie tips tot nu toe. Ik ga de DTB boeken van Woerden maar eens “even” doorspitten, omdat er aanwijzingen zijn dat Jan Groenescheij daar vandaan komt. Misschien dat ik daar een trouw- en/of doopakte van hem kan vinden. Van Alida Sterling weet ik inmiddels dat ze een dochter is van Johannes Steerling en Cornelia Moree, gedoopt in Leiden op 4-5-1692. Verder tips en info blijven natuurlijk van harte welkom!

Groetjes,

Marjan

• StamboomMarjan

Hallo,

Is er iemand die voor mij het volgende wil opzoeken in de archieven van Leiden of Nieuwkoop?

Volgens mij is het tenminste niet op internet te vinden.

Ik ben op zoek naar de trouwdatum van Jan Aerts ( van ) Groenescheij en Alijda van Sterling. Alijda is een dochter van Johannes Steerling en Cornelia Moree, gedoopt op 4-5-1692 in Leiden. Jan Aerts ( van ) Groenescheij is zeer waarschijnlijk een zoon van Aert Kornelisz Groenescheij en Annighje ( Anna ) Willems van Ruiten, gedoopt nederduits- gereformeerd 24-9-1684 in Nieuwkoop. Hun eerste kind wordt 13-3-1726 in Leiden gedoopt; ze zijn dus in ieder geval voor die tijd getrouwd. Ook staan ze vermeld bij de bonboeken van Leiden 1723-1735 als Jan van Groeneschey en Aaltje van Staarling, wonende te Vrouwenkamp in Leiden.

Alvast bedankt,

Marjan

• Jerry N. J. Vondeling

Beste Marjan,

In het DTB van Leiden dat is opgenomen in de digitale stamboom van Leiden (1575 - 1959) (zie hier) heb ik geen gegevens terug kunnen vinden, wel kwam daar driemaal een huwelijks vermelding voor met de naam Groenescheij, maar pas na 1757.

Volgens de website Archieven.nl liggen de DTB gegevens van Nieuwkoop in Alphen aan de Rijn;

162.1.07 Collectie doop-, trouw- en begraafregisters Nieuwkoop, 1619-1814

Vestiging voor raadplegen:

Alphen a/d Rijn, Burgermeester Visserpark 28

Omvang:

1,10 meter

Citeerinstructie:

SARM; DTB Nieuwkoop

Groeten,

Jerry

• StamboomMarjan

Hoi Jerry,

Bedankt voor je reactie. Helaas kan ik zelf niet makkelijk naar dit archief om het op te zoeken.

Dacht dat er hier misschien wel iemand was die daar wel regelmatig komt en het voor me op wil zoeken.

Groetjes,

Marjan