Maximiliaan van Gelder (rond 1720) te Gorinchem

• rossella_roos@hotmail.com

Hallo

Ik zoek meer info over maximiliaan van Gelder en zijn vrouw Helena Ottenhof. Ze zijn in 5 maart 1741 getrouwd in gorinchem.

Voor de rest weet ik dat ze drie kinderen hebben gehad, waarvan er een Joannes van Gelder heette, geboren in 10 mei 1741.

Heeft iemand misschien meer info over de geboortedata of overlijdensdata van Max of Helena of mogelijk de ouders?

• Ewan

Hoi Rosella,

in onderstaande documenten kun je het vinden, als je daar de tijd voor hebt. Ik heb geloof ik wel iets van deze personen gezien, maar ik was er niet naar op zoek, dus weet ik niet meer waar.

Veel succes!

http://www.nationaalarchief.nl/dtb/

• Masje II

Maximiliaan (Max) van Gelder was bij zijn ondertrouw 17 februari 1741militair in de compagnie van de heer capt. Arona in het regiment van de generaal majoor heren Eck van Panthaleon alhier (Gorinchem) in de garnisoen.

Het is niet bekend (geen vermelding bij ondertrouw) waar hij is gedoopt.

Helena Ottenhof is afkomstig uit Gorinchem

• Masje II

Om hun overlijden te kunnen vinden zou men de plaatsen moeten doorzoeken waar deze eenheid heeft vertoefd.

Kijk eens op onderstaande site waar men kan inzien in welke plaatsen deze eenheid heeft gelegen.

Met andere woorden dit echtpaar kan ook in België, Engeland of Nederland overleden zijn.

http://www.milwiki.nl/dutchregiments/index.php?n=Garn.Garn-regiment

• D. Schoo

Hoi Roos.

Mijn naam is Debbie en ik onderzoek de familienaam van mijn man nl, Schoo.

Ik hoop dat je inmiddels hebt gevonden wat je zocht over Maximiliaan en Helena.

Als je negen generaties naar beneden gaat kom je uit bij de naam van mijn man.

Ik wilde je vragen als je info hebt over Maximiliaan en zijn vrouw Helena of je mij zou willen helpen en deze zou willen mailen.Ook ik ben op zoek naar info ,ook over de ouders en grootouders van beiden.

Ik hoop dat je me kan en wilt helpen.

Gr van Debbie