Buitenlander overleden in Nederland

• Marina

Hallo,

Kan mij misschien iemand vertellen of ik ook een persoonskaart kan aanvragen van een persoon, geboren in Nederland, maar later geëmigreerd naar het buitenland.

Deze persoon is tijdens een vakantie overleden in Nederland.

Ik kan hiervan niets vinden op de site van het CBG.

Ik hoop graag van u te horen.

Met vriendelijke groet,

Marina

• Jan

Hallo Marina,

Dat kan inderdaad.

Hoe ? Dat vindt je bij deze link :

http://www.stamboomforum.nl/familienamen/2/6503/0/voor_beginnende_onderzoekers_informatie_personen_overleden_na_1937

Je zult waarschijnlijk wel een kopie van de ovl. akte moeten hebben.

Maar aangezien desbetreffende persoon in Ned. is ovl. kun je die, hopelijk, verkrijgen in de gemeente waar deze persoon is ovl.

Succes verder.

Jan

• Marina

Beste Jan,

Hartelijk dank voor je informatie.

ik ga bij de gemeente navragen of ik een kopie van de overlijdensakte kan opvragen.

groetjes

Marina

• Marina

Heb inmiddels van het CBG een antwoord gekregen dat ik daar geen persoonslijst kan opvragen.

• Jan

Hallo Marina,

In de link, van mijn eerdere bericht, kun je lezen dat je voor de persoonskaart van emigranten niet bij het CBG moet wezen maar bij het Vestigingsregister van de afd. Burgerzaken van de Gemeente Den Haag.

Vr. gr. Jan

• Marina

Beste Jan,

Ik heb inmiddels een kopie van de overlijdensakte opgevraagd, die ik daarvoor nodig heb.

Volgens de gemeente ben ik echter niet gemachitigd om die op te vragen, maar ik heb toch maar geprobeerd.

Tot op heden heb ik nog geen antwoord ontvangen.

groetjes

Marina

• Jan

Hallo Marina,

Ik spreek niet uit ervaring , in dit geval, maar soms moet je vreemde wegen bewandelen om informatie te krijgen.

Misschien kan je een brief naar Burgerzaken in Den Haag sturen en hun vertellen waar en wanneer deze persoon is overleden.

Deze ambtenaren hebben , volgens mij, wel inzage in de ovl. reg. van de andere gemeenten.

Dan kunnen ze meteen deze persoonskaart afsluiten.

Zefl ben ik wel benieuwd of die kaart dan alsnog naar het CBG gaat.

Vr. gr. Jan

• Marina

Hallo Jan.

Ik zal een brief sturen naar de Burgerzaken in Den Haag zodra ik antwoord heb ontvangen van de gemeente waar de persoon overleden is.

Als ik weer iets meer weet, laat ik het weten.

groetjes

Marina

• Marina

Hallo jan,

Ik heb antwoord gekregen van de gemeente waar de peroson is overleden.

Het is voor mij niet mogelijk om een kopie van de overlijdensakte op te vragen.

Alleen kinderen van de overledene zouden dit kunnen doen.

Voor mij…jammer maar helaas.

groetjes

marina