DTB boeken Utrecht

• StamboomMarjan

Hallo,

Weet iemand of de DTB boeken van Utrecht ook online ergens te vinden zijn?

Of is er iemand bereid om voor mij in de archieven het volgende op te zoeken:

Huwelijk van Aert Cornelisz Groenescheij en Anna Willems van Ruiten. Hun eerste ( voor zover mij bekend ) kind Jan wordt nederduits gereformeerd gedoopt op 24-9-1684 in Woerden. Ik weet dat er op 24-3-1677 een Aert Cornelisz in Leiden komt vanuit Lakervelt (Iemand enig idee waar dit ligt?). Waarschijnlijk is hij in Leiden getrouwd.

Doop van Jasper Jansz van Sterlingh/ Steerlingh/ Sterlijn. Hij is getrouwd in de nederlands hervormde kerk in Leiden op 21-7-1659 met Adryaentgen Joosten de Moll. Hij is geboren in Uytrecht, waarschijnlijk rond 1635-1640. Hun, voor mij enige bekende, kind heet Johannes. Ook zijn doop is voor mij nog onbekend. Ik weet wel dat hij, Johannes dus, op 23-10-1682 in Voorschoten getrouwd is met Cornelia Morree/ Moreau.

Alvast bedankt,

Marjan

• Jerry N. J. Vondeling

Beste Marianne,

Voor de DTB van Utrecht kun je denk ik het beste deze site Utrechts Archiefnet eens proberen,

Er word gemeld dat de gegevens na 1811 vermeld staan in Genlias.

Aan de digitalisering van de DTB word nog gewerkt. Enkele delen zijn al in te zien, wellicht kun je al vinden wat je zoekt?

Wat betreft Lakenvelt, of tegenwoordig Lakenveld;

Lakerveld is een buurtschap in de provincie Zuid-Holland en is onderdeel van de gemeente Zederik. Lakerveld is de naam van de polder en van de weg die door de polder snijdt. Lakerveld telt ongeveer 480 inwoners. De buurtschap ligt tussen Lexmond en Meerkerk. De snelweg A27 loopt dwars door het gebied.

De naam Lakerveld betekent letterlijk het veld rond de Laak, een veenriviertje dat door het oorspronkelijke veengebied liep, en waar ook een straat in Lexmond aan herinnert. Laak betekent in het algemeen waterloop.

bron; Wikipedia, De pagina van Wikipedia laat ook een kaartje zien waarop te zien is dat Lakenveld vlak tegen de zuidgrens van de provincie Utrecht ligt;

Wellicht heb je hier iets aan?

Groeten,

Jerry

• StamboomMarjan

Hoi Jerry,

Het gaat mij om de DTB boeken van Utrecht stad en die staan helaas niet op de site die je noemt. Aert Cornelisz en Anna Willems van Ruiten laten hun kinderen dopen in Woerden. Lakerveld ligt daar dus wel in de buurt…..Als het al om dezelfde Aert Cornelisz gaat natuurlijk, dat is nog even de vraag. Ontstaat de volgende vraag; waarom gaan ze van Lakerveld naar Leiden en vervolgens naar Woerden. Maar goed, dat is genealogie. Als 1 vraag beantwoord is, ontstaan er weer 10 nieuwe vragen. Houd je bezig he?! :)

Groetjes,

Marajn

• Karel

Zie ook:

stamboomvragenforum/DTB Utrecht

Het is erg jammer dat je op deze manier meerdere mensen hetzelfde antwoord voor je laat opzoeken.

Karel

• StamboomMarjan

Hoi Karel

Ik heb inderdaad op dit forum ook mijn vraag gesteld. Als er hier niemand zou zijn die mijn vraag zou kunnen beantwoorden, dan is er misschien op dat forum wel iemand die dat kan. Lijkt me niets mis mee….. Het is zeer zeker niet mijn bedoeling om veel mensen voor me te laten zoeken, want het liefst zoek ik het zelf op. Dat is nou juist het leuke van stamboomonderzoek; het zelf uitzoeken/ opzoeken/ puzzelen en weer een stapje verder proberen te komen!

Groetjes,

Marjan

• Edwin van Heuven van Staereling

StamboomMarjan Schreef:

——————————————————-

> Hallo,

>

> Weet iemand of de DTB boeken van Utrecht ook

> online ergens te vinden zijn?

>

> Of is er iemand bereid om voor mij in de archieven

> het volgende op te zoeken:

> Huwelijk van Aert Cornelisz Groenescheij en Anna

> Willems van Ruiten. Hun eerste ( voor zover mij

> bekend ) kind Jan wordt nederduits gereformeerd

> gedoopt op 24-9-1684 in Woerden. Ik weet dat er op

> 24-3-1677 een Aert Cornelisz in Leiden komt vanuit

> Lakervelt (Iemand enig idee waar dit ligt?).

> Waarschijnlijk is hij in Leiden getrouwd.

>

> Doop van Jasper Jansz van Sterlingh/ Steerlingh/

> Sterlijn. Hij is getrouwd in de nederlands

> hervormde kerk in Leiden op 21-7-1659 met

> Adryaentgen Joosten de Moll. Hij is geboren in

> Uytrecht, waarschijnlijk rond 1635-1640. Hun, voor

> mij enige bekende, kind heet Johannes. Ook zijn

> doop is voor mij nog onbekend. Ik weet wel dat

> hij, Johannes dus, op 23-10-1682 in Voorschoten

> getrouwd is met Cornelia Morree/ Moreau.

>

> Alvast bedankt,

> Marjan

• Edwin van Heuven van Staereling

Hallo

mijn vorige bericht is niet goedgegaan

hier de nieuwe

hallo Marjan

Weet niet of je het antwoord al gevonden hebt.

Maar zie nu pas je vraag.

Ben zelf nu ook met mijn stamboom bezig.

deze heeft mijn opa in het verleden al een eind uitgezocht

en ook op de tak van Staereling…

daar komt de persoon die jij zoekt ook voor..

ben deze ook online aan het zetten

al veel staat op de volgende link

http://www.genealogieonline.nl/stamboom-van-staereling/P16.php

heb ook op ancestry een site

http://trees.ancestry.com/tree/47268260/person/6750631990

moet je wel eerst registreren….

heb bij de personen ook kleine notities die mijn opa uitgezocht heeft en wil die in de toekomst daar ook op zetten..

mocht je nog iets willen weten hoor ik het wel van je.

vriendelijke groet

Edwin van Heuven van Staereling

• R.Kolk

Marjan,

Voor DTB's van provincie Utrecht, etc. : kijk op de site https://familysearch.org

groet, Robert Kolk