De Plaats NIEUKERK

• Patsy Blauw

In de huwelijks aankondiging van mijn oudst bekende voorvader Aart Pieterz Blauw staat vemeldt jongeman van Nieukerk.

Wat kan er met deze plaats bedoeld zijn ? Niekerk in Groningen, Nijkerk, Nieuwerkerk aan de ijsel, of Nieukerk in Duitsland.

Ik heb in al deze plaatsen gezocht en niets gevonden ,heeft iemand nog andere ideen ?

ik hoor ze graag.

• Koorn

Beste Patsy,

Waar heeft deze huwelijksafkondiging plaats gevonden. Er zijn nog wel meer plaatsen “Nieukerk” bekend,

Graag enig verduidelijking anders kost het zoeken te veel tijd. Simkos

• Patsy in den Bosch

Aart Pieterz Blauw is getrouwd op 04-05-1738 in Hoorn met Etje Pieters Wafel

• Ad G. Kooiman Azn

Hallo Patsy,

Al eens gekeken bij Giessen Nieuwkerk (Gem. Giessenlanden) in de Alblasserwaard? De “allochtonen” spreken meestal over Nieuwerkerk ter onder-

scheiding van Ouwerkerk (Giessen-Oudekerk thans eveneens Gem. Giessenlanden.

Succes………………………………………………………………………………….. Ad Azn

• henk

In de provincie Groningen komt Niekerk 2 keer voor: Bij Oldehove en bij Ulrum. Het zal in beide gevallen waarschijnlijk niet meer dan en gehucht of buurtschap zijn.

Gr.Henk

• Dick Koster

Dag Patsy,

Mijn verste bekende voorvader vestigt zich rond 1700 in Haarlem en bij zijn huwelijkakte en testament staat ook vermeld dat hij uit Nieukerk(en) komt. Ik ga toevallig deze week naar het archief in het Duitse Nieukerk (Kerken) achter Venlo om te zien of we het spoor daar kunnen vervolgen. Ik zal daar nog eens vragen of ze iets meer weten over de alternatieve Nieukerken. Omgekeerd ben ik natuurlijk benieuwd om te horen of jij wijzer wordt!

Groetjes,

Dick Koster

• han.eman

In Duitsland, net over de grens