Hallo “hulpwetenschappers”,
niet voor de eerste keer roep ik de hulp in van mensen die slimmer zijn als ik. Na een schriftelijk verzoek aan de Burgelijke administratie van Deb Haag, nu ca 7 a 8 jaar geleden,
ben ik het wachten op een reactie van die zijde moe geworden en roep ik iemand van u te
hulp. Ik zoek de de datum van overlijden van Henry van Walt van Praag, geb. Oudewater
19-09-1860, te schoonhoven geh. op 24-02-1887 met Margaretha van Scherpenzeel. De
naam van Walt mocht hij aan zijn naam toevoegen bij KB van 14-07-1899. Als op 08-10-
1942 Margaretha is overl. wordt zij in de rouwadvert. genoemd "onze lieve vrouw, moeder,
behuwd- en grootmoeder“ genoemd. Zij heeft dus kind(eren) en kleinkind(eren). De advertentie wordt ondert. door Fam. H. van Walt. Haar echtgenoot!?! (zie ”vrouw..".)
De naam van Praag wordt niet gebruikt. Was die te gevaarlijk in die dagen/jaren?
Kent u de familie (zij woonden in '42 in de Daendelstr. 42 te Den Haag) of weet u de datum
van overlijden van Heney???? Ik verneem het gaarne en bij voorbaat, DANK! ………….Ad.