van den Bosch en van 't Hoff

• Aad

Ik ben op zoek naar de overlijdensdatum van Egbert van den Bosch en van zijn moeder Lena van 't Hoff

Egbert is geboren 29-12-1743 te Overschie en gehuwd 11-08-1776 te Overschie met Maartje Geneuglijk

Zijn ouders waren Frans van den Bosch en Lena van 't Hoff

Frans is geboren 15-08-1717 te Overschie en overleden 10-02-1774 te Rotterdam

Lena is geboren 15-09-1715 te Overschie en gehuwd met Frans 03-05-1739 te Overschie

Wie zou het antwoord weten?

Vr. Groeten

• Ewan

Hoi Aad,

Zijn vrouw wordt in Kralingen begraven op 19-1-1802. Er staat niet in de verwijzing of hij dan nog leeft, maar het zou heel goed kunnen dat ook hij daar begraven is.

Vriendelijke groet,

Ewan.

• Ewan

Op de site van gemeentearchief.rotterdam.nl staat vermeld dat Maartje Geneuglijken weduwe was van Egbert van den Bosch. Hier is ook een kopie op te vragen.

• Aad

Ewan, bedankt voor de reactie

Van Maartje Geneuglijk ( de vrouw van Egbert van den Bosch) heb ik de overlijdensakte 09-01-1802 te Kralingen (begraven)

Daarin staat dat zij weduwe is

Van Frans van den Bosch ( de vader van Egbert van den Bosch ) Heb ik middels de digitale stamboom het overlijden

van Frans 10-02-1774 begraven te Rotterdam

Vermoedelijk is Lena van 't Hof dan nog in leven

vr. groeten aad

• Arie van den Bos

blijkbaar zijn er nog anderen met Egbert van den Bosch bezig.

Weet iemand iets over de verdere lijn terug: geboortedatum Egbert Fransz van den Bos (getrouwd met Jannetje Conijn), de link naar JAn Egbertsz (geb.1667), en over diens grootvader Jan Egbertsz geb ca 1615 en gehuwd met Aagje Cornelisse ?

Met vriendelijke groeten,

Arie van den Bos

• aad

Nu we het toch over de familie van den bosch hebben

Ik heb via mijn grootmoeders kant nog een familie van den Bosch, te weten:

Aeltje van den Bosch Gehuwd met Ary Raakwat geb. of ged. 20-06-1745 te Overschie

Zij was een dochter Aart Cornelszn van den Bosch ged. 19-07-1716 te Overschie , gehuwd met Jannetje Cornelisdr. Kriek.

Aart Corneliszn was een zoon van Cornelis Dirk van den Bosch , gehuwd met Ariaanje Kellenaar

Heb U hier nog wat van

vr. groeten

• annelies29

Dag Aad,

Er is een Lena van 't Hof begraven te Rotterdam, op 03-01-1782. De leeftijd is 70 jaar.

Ze is in 1715 geboren, bij overlijden 67 jaar, dan komt dit dicht in de buurt.

Groeten van Annelies