Overlijden en afkomst gezocht

• Marian

In 1796 trouwt te Stellendam, Jan Lagerveld met Matje van de(r) Linde(n). Ma(a)tje moet overleden zijn voor 1798 aangezien Jan in dat jaar trouwt met Cornelia van Oostende. Matje is akomstig uit Oud Beijerland.

Wie kan mij helpen aan de overlijdensdatum van Ma(a)tje. Tevens op zoek naar haar afkomst. In Oud Beijerland een doop gevonden van Maa(r)tje van den(r) Linden (17-08-1763) als dochter van Jacob van der Linden en Heijltje van den(r) Mast. Is het aannemelijk dat deze doopt de door mij gezochte persoon is ?

Wie helpt ??

• Ewan de Bruin

Hoi Marian,

Het lijkt me waarschijnlijk dat je inmiddels de ondertrouw en trouwdatum hebt gevonden van bovenstaande mensen. In de trouwacte staat inderdaad dat ze uit Oud-Beijerland komt en hij uit Rood in Duitschland.

Als Jacob en Heijltje inderdaad haar ouders zijn, dan zou zij 32 jaar zijn bij haar huwelijk. Niet onwaarschijnlijk dus. Op Genlias kwam ik in die conbinatie een broer van haar tegen met de naam Jacob die op 53 jarige leeftijd overlijdt in Oud-Beijerland.

Als je verder teruggaat in die lijn, dan zou je misschien meer kunnen vinden waarom zij Matje genoemd zou kunnen zijn, wat uitsluitsel moet geven. Ik ben eigenlijk van mening dat dit vrijwel zeker is, omdat er verder volgens mij in die periode niemand in Oud-Beijerland gedoopt wordt met die achternaam.

Veel succes.

Ewan.

• Marian

Hoi Ewan,

Bedankt voorje reactie. Het blijft een boeiende hobby !! We puzzelen door !!