Geachte medeonderzoekers
Wie kan mij om de naam en geboortedatum van de moeder van Annechien Geertdr Pikkert te vinden ze moet geboren zijn omstreeks 1824 of daarom trent.
Iets meer informatie zou wenselijk zijn. Kijk ook ens in uw oude berichten
Bron Familienaam Patroniem Voornaam Rol Plaats Jaar Nummer
bs geboorte Pikkert Annechien Kind Haren 1850 84
bs geboorte Pikkert Annechien Moeder Haren 1874 51
bs huwelijk Pikkert Annechien Bruid Haren 1874 3
bs geboorte Pikkert Annechien Moeder Zuidlaren 1876 26
bs geboorte Pikkert Annechien Moeder Zuidlaren 1878 22
bs geboorte Pikkert Annechien Moeder Zuidlaren 1880 23
bs overlijden Pikkert Annechien Moeder Zuidlaren 1882 28
bs geboorte Pikkert Annechien Moeder Zuidlaren 1882 17
bs geboorte Pikkert Annechien Moeder Zuidlaren 1883 48
bs overlijden Pikkert Annechien Moeder Zuidlaren 1885 26
bs geboorte Pikkert Annechien Moeder Zuidlaren 1885 33
bs geboorte Pikkert Annechien Moeder Zuidlaren 1888 47
bs geboorte Pikkert Annechien Moeder Zuidlaren 1890 52
bs geboorte Pikkert Annechien Moeder Zuidlaren 1892 34
bs geboorte Pikkert Annechien Kind Haren 1893 88
Om verder informatie zelf te kunnen vinden:
De stappen op allegroningers.nl:
Uitgebreide zoekacties, zoeken op:
Eerste persoon:
Achternaam: Pi* (om elke spellingsvariant te binden)
Voornaam: Ann*
rol: kind
Tweede persoon:
voornaam: Geert
rol: vader
Resultaat:
Geboorte 14-11-1850 Haren
Kind Annechien Pikkert
Geslacht v
Vader Geert Pikkert
Moeder Aaltien Venema
Bron Geboorteregister Haren 1850
Aktenummer 84
Joepie, de moeders naam!
Nu op zoek naar het huwelijk van papa en mama:
Uitgebreide zoekacties, zoeken op:
Achternaam: Pi*
Voornaam: Geert
rol: bruidegom
Resultaat:
Huwelijk 11-04-1840 Haren
Bruidegom Geert Pikkert, dienstknecht
Geboren Haren
Vader Pieter Times Pikkert, daglooner
Moeder Aaltje Geerds, dagloonersche
Bruid Aaltien Veenema, dienstmeid
Geboren Eelde
Vader Jelle Sietzes Veenema, daglooner
Moeder Annegien Roelfs
De namen van Aaltje Ve(e)nema's ouders en een geboorteplaats: Eelde
Klik op “akte inzien” en daar staat Aaltjes leeftijd, 24 jaar. Dat betekent dat ze geboren is rond 1815-1816.
Aangezien Eelde in Drenthe ligt, zal haar geboorte dus niet op allegroningers te vinden zijn, maar op drenlias.
Zoeken na 1811, burgerlijke stand 1811 - 1952
Meer zoekmogelijkheden, zoeken op:
1e persoon:
achternaam: Ve
voornaam: Aalt
rol: kind/bruid(egom)/overledene
2e persoon:
Voornaam: Je
Rol: vader
zoekmethode: begint met
Resultaat:
Eelde, geboorteakte, 6 oktober 1815, aktenr. 58
Kind: Aaltien Veenema, geboren te Paterswolde (Eelde) op 05-10-1815, dochter van Jelte Zijtzes Veenema, beroep: veerschipper; oud: 29 jaren, en Annegien Roelfs, beroep: zonder.
Nog even een kleine reactie:
Meneer Pikkert,
De meeste antwoorden op deze en al uw voorgaande vragen zijn te vinden in een van de meest gebruikersvriendelijke databases die er zijn, allegroningers.nl. Ook is alle informatie (incl. geboortes) te vinden op Genlias. Hebt u zelf al gezocht daar?
Het kan natuurlijk zijn dat u het moeilijk vindt om in deze databases te zoeken en dan zijn er een heleboel mensen die bereid zijn om u te helpen. Echter, u geeft geen enkele reactie op de antwoorden op uw (vele) voorgaande vragen/berichten. Mensen steken wel hun tijd en moeite in het vinden van de antwoorden op uw vragen. Het geeft de indruk dat u de hulp van deze mensen als een vanzelfsprekendheid ziet….. En dat is het toch echt niet! U kunt op z'n minst deze tijd en moeite waarderen met een simpel “dankjewel”.
Op alle vragen die u tot nu toe hebt gesteld, hebt zelf heel gemakkelijk de antwoorden kunnen vinden m.b.v. de bronnen die aangereikt zijn door de mensen die de moeite hebben genomen u te helpen. Daarom vind ik de aanhef in uw bericht ietwat vreemd “geachte medeonderzoekers”. Dat impliceert dat u zelf ook onderzoek doet. Ik krijg echter de indruk dat u anderen het onderzoek voor u laat doen. Nogmaals, ik kan het verkeerd hebben en het kan zijn dat u moeite hebt met het gebruiken van de diverse databases. Als dat het geval is, geeft u dit a.u.b. aan! Het zorgt voor wat meer begrip en welwillendheid bij de medeforummers om te helpen.
Met vriendelijke groet,
Marianne
Ja bedankt voor de informatie. Mariannen ik heb alzelf veel onderzoek gedaan naar mijn familie maar dit was de ontbrekende schakel
ik heb deze laatste gegevens op gevraagd in Den haag bij het CBG .Over Genlias gesproken daar heb ik al wel in gezocht maar daar werd ijskoud verteld dat Haren bij Groningen niet bestaat ,ik heb zo een idee dat Genlias gebakken lucht is .
Liesbeth 100 deze gegevens heb ik al van alle Annechien Pikkert ,nog meer informatie erop zetten hoe bedoelt u ,want mijn probleem was deze mijn Grootouders waren volle neef en nicht van elkaar en daardoor ontbrak mij de schakel tussen de Moeder van mijn grootmoeder .En leg me eens uit hoe ik dingen kan verduidelijken ,want daar trek het mij wel aan mijn ziel om onderwerpen heldr en duidelijk naar voren te brengen .ik ben al zo'n 29 jaar bezig met mijn stamboom maar sinds ik een computer heb gaat het mij beter af
Mijn familie komt oorspronkelijk uit Duitsland maar er is ook een tak die uit Hongarije komt en die zijn in 1913 naar geemigreerd naar Amerika.ik hoop dat ik zo duidelijk ben geweest.
Beste Alex,
Jouw vraagstelling was in het laatste bericht iets verbeterd. Maar de inhoud was mij te summier en heb daarom niet verder gezocht. Tot mijn verwondering heb je antwoord verkregen.
Jouw laatste opmerking over Genlias slaat nergens op.
Haren ligt circa 8 km ten zuiden van Groningen. Haren is sinds 1811 een zelfstandinge gemeente. De naam van de zelfstandige gemeente wordt in Gen Lias ingevoerd.
De computer herkent geen omschrijvingen als Haren bij Groningen, want die term is niet ingevoerd, want Haren is immers een zelfstandige gemeente.
Ingevoerd bij Genlias: naam: Pikkert en plaatsnaam: Haren —-> resultaat 138 vermeldingen.
Leer beter uw vragen te formuleren. Wij hebben geen kennis van de gegevens, die U in de tijd van 29 jaar heeft verzameld. Simkos
Beste meneer Pikkert,
Dank u voor uw “dankjewel”, ook naar de andere forumleden…..
Bij deze graag gedaan.
Ik wens u veel succes met uw verdere speurtocht. Mocht u ergens niet uitkomen of iets niet kunnen vinden, dan kunt u uiteraard weer een vraag/bericht plaatsen. Ik raad u aan om dan zoveel mogelijk relevante informatie (namen, data, plaatsnamen) te vermelden. Uw bovenstaande bericht zou bijv. kunnen luiden:
Ik zoek de naam en geboortedatum van de moeder van:
Annechien Geertsdr. Pikkert
Getr. Haren 14-03-1874 met:
Harm Ottens
Dan is meteen duidelijk om welke Annechien het gaat en in welke provincie/plaats we moeten zoeken. Er zijn namelijk een heleboel databases van de verschillende plaatsen in Nederland (die niet allemaal in Genlias te vinden zijn). Dan hoeven wij niet eerst dat uit te zoeken om vervolgens uw vraag te beantwoorden. Dat voorkomt een heleboel onnodig speurwerk. Ik hoop dat u dat kunt begrijpen…….
Met vriendelijke groet,
Marianne
Aaltien was 24 jaar dat zij huwde kan dus nooit geboren zijn 1824. Als u de aangereikte akten leest op alle Groningers.Kunt u kier zelf al eel gegevens uithalen.
Het huwelijk opgezocht, leert mij dat Aaltien geboren is te EELDE, volgens mij ligt dat in Drente.
En wat blijkt
Eelde, geboorteakte, 6 oktober 1815, aktenr. 58
Kind: Aaltien Veenema, geboren te Paterswolde (Eelde) op 05-10-1815, dochter van Jelte Zijtzes Veenema, beroep: veerschipper; oud: 29 jaren, en Annegien Roelfs, beroep: zonder.
http://www.drenlias.nl/sidcd267f4660e182e7e6a0ac846321f5b1/index.php?option=com_familias&task=sorteren&bron=bs&sort=gemeente&asc=1
Geboorte 14-11-1850 Haren
Kind Annechien Pikkert
Geslacht v
Vader Geert Pikkert
Moeder Aaltien Venema
Bron Geboorteregister Haren 1850
Aktenummer 84
Huwelijk 11-04-1840 Haren
Bruidegom Geert Pikkert, dienstknecht
Geboren Haren
Vader Pieter Times Pikkert, daglooner
Moeder Aaltje Geerds, dagloonersche
Bruid Aaltien Veenema, dienstmeid
Geboren Eelde
Vader Jelle Sietzes Veenema, daglooner
Moeder Annegien Roelfs
Bron Huwelijksregister Haren 1840 aktenr. 2
En bedankt maar weer.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?