discussie Karel en John f sr

• marcel

ben nieuw in familienaam onderzoek en lees in principe veel berichten om te zien hoe u allen uw familienamen uitzoekt en alwaar ik informatie kan vinden

nu lees ik de onaangename discussie tussen Karel en John f sr over heden daags personen die je niet mag navragen

ivm. eventuele problemen (zoals Karel deze schertst) , maar ik lees ook bij andere dat ze ook hedendaagse personen natrekken , dus wat mag wel en wat niet , is dit niet door de moderator te controlen.

ik ben een beginner en vraag nu dus eigenlijk in hoeverre ik over hedendaagse personen vragen kan en mag stellen op internet.

ben namelijk net begonnen met mijn familienaam RONG uit amsterdam , gelukkig veel te vinden in archief en digataal archief.

• Gerard

Het is gewoon zo dat mensen die nog in leven zijn toestemming moeten geven als men hun naam publiceerd op het web of in anderen media. Zelf heb ik een stamboom gepubliceerd op my heritage en daar worden belangrijke gegevens van mensen die nog leven afgeschermd. Ook op een zoeksite als Genlias kun je gegevens vinden van mensen die voor 1903 geboren zijn, overlijdens tot 1953 en huwelijken tot 1932.

• jeroen

ach ja genealogie prachtige hobby met veel hindernissen en onduidelijkheden

maar zelfs op internet ontdek ik hel veel zeer recentelijk informatie over

mensen die nog leven , denk zelf onderhand , hoe ga je er daadwerkelijk mee om

internet is een vervuilt medium , maar ben er ook weer enorm blij mee , omdat er enorm veel te vinden is

vooral over hedendaagse families en recentelijk data's

• sjaak

http://www.onstenk.eu/Genealogiefileskstableau/Swartgenealogy.htm

ik zoek naar een zijtak van SWART - westfriesland , en kom op website pagina , zie boven staand

tja alhier wordt heel duidelijk ook zeer recente data's vermeld , dus het is mogelijk , of zie ik dit verkeerd.

maar ach laten we alhier ieder in zijn recht genealogie te beoeffenen zoals hij/zij het het beste vind

discussies over recente tijd is toch ook genealogie , met natuurlijk toestemming van een ieder die

vermeld word.

• piet

waarom een discussie , een vraag kan je beantwoorden of niet , ik denk zo niet dan mail je niet , zo wel geweldig