op zoek naar familie

• remonbosveld@gmail.com

Hallo, wie kan mij verder helpen . . .

Het volgende::

Ik ben bezig met een genealogie onderzoek van mijn familie, de fam. Bosveld uit Rheden (GLD) e.o.

Ik ben via google en een aantal archieven gaan zoeken in het verleden en heb nu 9 generaties terug gevonden maar ik kom niet verder dan de laatste naam die ik gevonden heb..Jan Bosveld +/- 1694…

Nu de vraag::

Ik ben op zoek naar de voorouders van, Jan Bosveld geboren en gedoopt in Doetinchem op +/- 1694,

volgens zeggen gedoopt maar heb er geen doop akte van.

Wanneer hij is overleden is niet bekend, hij is begraven volgens zeggen in het Dorpje Ellecom ( Gemeente Rheden )..

Deze Jan Bosveld was getrouwd met Anna Berends Geboren +/- 1698 in Bronkhorst of Steenderen,

gedoopt in Bronkhorst volgens zeggen, in welk jaar zij is overleden is ook niet bekend..

De trouwdatum is 17-9-1719 volgens trouwakte te Ellecom..

Zij hadden 1 zoon genoemd Gerred (Gerrit) Bosveld….

Ik ben aan het Google-len en heb het Gelders-archief, Nationaal-archief het Ecal (educatiecentrum Achterhoek Liemers) gemeente archieven, Kerken archief, trouw-doop-kerk aktes gezocht etc.etc.etc.maar ik kom niet verder dan deze persoon…

Wel ben ik gaan onderzoeken waar de naam Bosveld vandaan komt, en het schijnt dat dit komt van een boerderij of hoeve genaamd Boesveld gelegen in het Dorpje Westendorp Bij Doetinchem, de Naam Boesveld werd afgeleid van Busseveld, een gebied tussen Varseveld en Doetinchem…

Verschillende gebieden hadden een naam met het woord veld er achter staan, zo hete Varseveld Versevelde,, Boesveld en of Bosveld Busseveld,

In het gebied is er ook nog het Erinksveld, 't Wijnveld..

Er word mij verteld dat er een naam spelling heeft plaats gevonden, maar of mijn voorouders daar ook aan zijn onderworpen dat weet ik niet…

Een heel verhaal, maar zeer boeiend om steeds meer te weten te komen van de familie Bosveld…

Wie kan mij verder helpen ? ? ? ? ?

Als u vragen heeft of antwoorden of meer info waar ik verder kan zoeken, neemt u dan contact op per e-mail..

remonbosveld@gmail.com

Met vriendelijke groet..

Remon Bosveld..

• wilting

fam wilting zoeken

• Frank

Hallo,

Na onze emigratie naar Zweden in Hällefors zijn wij bevriend geraakt met Uno en Marianne Rehn. In de zestiger jaren hadden Uno en Marianne contact met Jaap en Hetty Boers die in Zweden op vakantie kwamen met hun kinderen, Astrid, Bart en Theo. Bart is toen op jonge leeftijd overleden. Het contact is verwaterd, maar ze zouden heel graag dat weer oppakken. Wie kan hen helpen?

mvg

Frank