miep oranje
geboren in soest ?!
verraadster 40 - 45
wie kan mij infomatie omtrent haar verstrekken
ouders , scholing , etc
Vind dit geen vragen voor een openbaar forum, wat denk je hiermee te bereiken?
Ga gewoon naar het archief en onderzoek je vragen.
Je vergeet dat het goed mogelijk is dat deze personen, hoe fout ook, kinderen hebben en die zijn niet schuldig aan de daden van hun ouders/grootouders. Besef je wel wat je die aandoet door alleen maar het plaatsen van de namen?
Schaam je dat je daar niet aan hebt gedacht.
Ik ben Joods, dus ik heb reden genoeg dit soort mensen aan te klagen, maar dit kan echt niet.
prachtig jullie kennen dus deze persoon
zoeken in archief , je hebt geheel gelijk
maar waar dient dit forum dan voor
luister en lees eens goed wat jezelf schrijft
schijnheiligheid , niet willen weten wat het verleden ons heeft nagelaten
wat zoeken wij als amateur genealogen …………….. , hallo zijn jullie wakker of niet
kennen jullie de leus
WIE HET VERLEDEN NIET EERT
IS HET HEDEN NIET WEERT
dus theekransje gesloten alleen als je iets weet een vraag beantwoorden meer niet en ook minder niet
hartelijke dank
Beste Simon,
Jouw reactie bewijst dat jijzelf heel goed weet dat dit niet door de beugel kan.
Je voelt je duidelijk aangesproken.
Wat betreft je schreeuwerige leus, lees mijn bericht nog maar eens goed door.
Dit forum en andere dergelijke fora zijn er om vragen te stellen over een stukje van je eigen stamboom onderzoek waar jezelf niet mee verder komt. Jij kan gewoon heel makkelijk enorm veel informatie van genoemde in het archief vinden. Jij hebt dit forum daarbij helemaal niet nodig.
Het verleden eren hoeft niet op een openbaar forum met het noemen van namen in een gevoelige context.
Ik hoop echt dat je leert van dit voorval en de privacy respecteert.
Denk nu niet aan je eigen ego, maar aan wat jouw actie kinderen en kleinkinderen van de genoemde personen wordt aangedaan.
Mail de webmaster en laat je berichten verwijderen.
Dan eer jij het verleden met respect!
forum leden
genealogie is een onderzoeks tocht in het heden als in het verleden
of zie ik dit verkeerd , dacht het niet.
ongeacht wat iemand onderzoekt , daarbij stuit je altijd op iets niet kunnen traceren
dus een FORUM is de juiste plek , als de mensen teminste besef hebben van genealogie.
gelukkig is 95 procent zich daar van bewust en reageert niet
als de vraag hem of haar niet aanstaat of iets niet weet , logisch toch ….. !
maar die 5 procent mensen die altijd maar weer klagen en van een Forum een thee kransje
maken , mensen toch ga aan het werk als je je verveelt.
mij vragen zijn absoluut 100 procent serieus bedoelt
ja het kan vragen opleveren maar bedenk dat hoe gevoelig het ook ligt
en of er nabestaanden zijn zo wat en , dat is niet mijn of U probleem
kijk dat heet nou genealogie het uitzoeken van het onbekende
ongeacht de uitkomst , wil je de uitkomst niet weten die dan een blindoek voor
en ga geen genealogisch onderzoek uitvoeren , je weet namelijk nooit wat je tegenkomt
gelukkig is dit de grote 95 procent ook duidelijk
dit epistel is dan ook voor de 5 procent die er graag een thee kransje van willen maken
verders allemaal succes met uw genealogisch onderzoek
en hoop dat u vind wat u zoekt , dat hoop ik namelijk ook
Het is erg jammer dat jij de kont tegen de krib gooit en totaal geen begrip op kan brengen voor wat jouw schrijven over gevoelige zaken als deze een (emotionele) schade kunnen berokkenen.
Als jij van mening bent dat nabestaanden jouw probleem niet zijn ben je geen onderzoeker in de zin van het woord.
Ik heb voldoende ervaring met onderzoek van vermoorde Joodse familieleden in de oorlog, om te beseffen wat het de overlevenden kan aandoen. Ik zet dat soort gegevens niet openbaar op een forum dan wel Internet. Uit respect, voor beiden.
Een openbaar forum is NIET voor vragen over personen die nog leven of recente gevoeligheden in hun leven.
JIJ wil dat maar niet begrijpen en kan het respect niet opbrengen. Jij hoort daarom niet thuis in de groep genealogen.
Ik had je met mijn grote onderzoekservaring specifiek in de oorlogsarchieven veel kunnen aangeven en leren.
Na het lezen van al je gebazel pas ik daar voor.
Ik gun je van harte dat je mag leren wat meer empathie te krijgen voor anderen.
gaaaaaaappppppppppppp
de thee smaakt niet , slecht thee kransje
en fatsoen betreft , wie fout is zit op de blaren
mensen toch , de gehele genealogie is toch gebaald met het heden
en absoluut met het verleden , ongeacht wat hoe wie etc etc.
als het je niet bevalt stop dan met genealogisch onderzoek
gaaaappppppppppppppppp
Simon,
Wat denk je te bereiken met dit soort berichten? Denk je nu heus dat er nog een zichzelf respecterende (amateur) genealoog serieus zal reageren?
Rest nog de vraag waarom je deze gegevens wilt weten…. Familie onderzoek? Lijkt me niet, want de genoemde personen zijn niet aan elkaar verwant. Onderzoek? Naar wat dan? En met welk doel?
Je noemt jezelf een genealoog, maar kennelijk ben je niet in staat om zelf iets te vinden…. De namen die je noemt zijn in 3 gevallen niet eens de officiële namen. Elke amateur-genealoog weet dat dat een eerste vereiste is om te zoeken! Verder heb ik uit nieuwsgierigheid eens gekeken wat ik over deze personen kon vinden. Van alle 4 heb ik de namen van de ouders en geboortedata/jaar en -plaats, een geboorteakte en een GK, binnen een uur gevonden vanachter mijn pc! Ik zou dus heel gemakkelijk jouw vragen kunnen beantwoorden, maar uit respect voor mogelijke nazaten doe ik het niet! De manier waarop je reageert op onze berichten vind ik beneden alle peil en daardoor heb je naar mijn mening dan ook de kans verspeelt om op hulp te rekenen.
Marianne
Beste mensen,
Zonder in te gaan op de eerder gevoerde correspondentie met Simon, zou dit haar misschien kunnen zijn?
Naam Begraafplaats Geboren Datum overl. Fotonm
Maria Oranje Ede alg oud 19-11-1931 14-01-1991 0678
Het zou best eens kunnen zijn dat deze dame tijdens of na de oorlog alleen haar geboorte datum heeft laten aanpassen op een vals persoonsbewijs. Hoe simpel kan het gegaan zijn? Zij had immers haar contacten bij de SD en het verzet. Beide waren hiertoe in staat.
Destijds was deze vorm van bedrog al voldoende om in eerste instantie niet op te vallen in de papieren administratie van de overheid. Wat toch al een chaos en onvolledig was na de oorlog.
Leon de Rouw
leonderouw@live.nl
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?