geboorte plaats / datum GRIETJE HARMS (e.v. Hindrik Pomp)

  • anita b

    Hallo,

    Al een poos ben ik op zoek naar de overlijdens plaats en datum van mijn overgrootmoeder Grietje Harms.

    Grietje is geboren 11 december 1885 in Napels gem. Scheemda.

    Dochter van Hindrik Harms (overleden 12-03-1923) en Geertje de Wal (geboren 09-05-1860 / overleden 11-02-1936)

    Grietje is op 01-11-1906 getrouwd met Hindrik Pomp.

    Hindrik is geboren 18-08-1881 in Midwolda / overleden 27-05-1945 in Amersfoort.

    Grietje en Hindrik hadden 3 zoons: Jan, Hindrik en Anno.

    Graag zou ik weten wanneer en waar Grietje is overleden. Ook informatie over de geboorte datum/plaats van Hindrik Harms is van harte welkom.

    Anita

  • Jan

    Hallo,

    Op Allegroningers.nl vindt bijv. het huwelijk van Hindrik en Geertje v. d. Wal.

    Daarop zie je bijv. zijn ouders en hoe oud hij was en zijn geb. plaats.

    Daarmee kan je vervolgens ook zijn geb. akte vinden en inzien. ( hij is geb. op 21-02-1859 te Scheemda )

    Vr. gr. Jan

  • Ed Adelmund

    Geachte mevrouw,

    Hindrik Harms is geboren in Westerlee gemeente Scheemde op 21 februari 1859 akte nummer 18 bron www.genlias.nl

    Hindrik Harms huwde op 3 juni 1880 te Scheemde akte nummer 28 bron www.genlias.nl

  • Constant

    Grietje Harms was ook mijn overgrootmoeder. De genoemde Anno Pomp was mijn grootvader.

    Ze is na het overlijden van haar man naar haar oudste zoon Jan in Veenendaal vertrokken, waar ze - voor zover mij bekend - ook overleden is. Ze is echter begraven bij haar echtgenoot Hindrik Pomp, die in 1945 overleed in Amersfoort en daar ook begraven is op - naar ik meen - de begraafplaats Rusthof.

    Ik wil wel voor je navragen bij mijn moeder wat haar sterfdatum was. Ondertussen denk ik dat ome Hendrik uit Groningen jouw grootvader was.