Wie wil er voor mij in het Utrechtarchief zoeken naar de ouders van
Dries Cornelissen geboren in Barneveld omstreeks 1802, gehuwd 18-101839 met Elbarta Smeeing(k) te Stoutenburg
m.v.g.
Hallo Ria,
In de huw. bijlagen van Dries is niet veel te vinden maar ik heb nog een zoon gevonden ( online via Utrechts archief ) maar hij staat vermeldt als Cornelis Jacobsen en hij tr. 16-nov-1827 Maartensdijk met Johanna Mechteliena Lucassen.
Via www.genver.nl heb ik de huw. bijlagen gevonden ( huw. bijlagen Maartensdijk 1822-1841) vanaf image 393 vindt je veel informatie waaronder o.a de namen en ovl. van de grootouders van Cornelis en Dries.
Vr. gr. Jan
Ria
Nu snap ik er niets meer van want in je 1e bericht schrijf je dat je de ouders zoekt van Dries en je 2e bericht schrijf je dat je je vergist heb en dat je de ouders van Jacob zoekt ( de vader van Dries ).
Ik schrijf jou hoe de ouders van Jacob heten en waar je deze gegevens kan vinden.
En nu schrijf je in je laatste bericht weer dat je de ouders zoekt van Dries ?
sorry ik ben een chaoot in het opschrijven van gegevens. ik ga het nog even op een rijtje zetten.
Genver ben ik ingekomen ook bij de huwelijksbijlage, maar ik weet niet hoe het scherm werkt, ik kom wel op nr. hoe maar hoe ik op 393(zoals U doorgeeft) kom krijg ik niet voor erlkaar. ik laat het even zitten op dit moment, maar alvast bedankt
m.v.g.
ria t.
Hallo Ria,
Nog niet opgeven !
Ik begrijp dat je via Genver op het scherm van Familysearch gekomen bent.
Nu ga je naar het vakje achter het woord “image ” en klik 2x op de 1 , die nu blauw wordt.
Lukt 2x klikken niet, klik dan 1x in het vakje achter “image ” en dan de knop Backspace op je computer en dan is de 1 ook weg.
Dan vul je 393 in het vakje en klik op Enter op je computer.
Als het goed is verschijnt er nu de gevraagde pagina.
Geheel rechts , op de witte balk, zie je pijltjes en daarmee kun je dan vooruit na de volgende pagina.,
Met de + op het zwarte scherm kan je de afbeelding vergroten.
Omdat er geen schuifbalken zijn zul je, na vergroten van de pagina , de linker muisknop ingedrukt moeten houden en dan de muis bewegen om de hele pagina te kunnen lezen
Succes Gr. Jan
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?