Zoek familie Boers

• Frank

Hallo,

Na onze emigratie naar Zweden in Hällefors zijn wij bevriend geraakt met Uno en Marianne Rehn. In de zestiger jaren hadden Uno en Marianne contact met Jaap en Hetty Boers die in Zweden op vakantie kwamen met hun kinderen, Astrid, Bart en Theo. Bart is toen op jonge leeftijd overleden. Het contact is verwaterd, maar ze zouden heel graag dat weer oppakken. Wie kan hen helpen?

mvg

Frank

• Johan Mels

Beste Frank,

Ik onderzoek de familie Boers (Overijssel). Maar er zijn veel familie Boers'en in Nederland.

De personen die jij noemt ken ik niet. Dus ik heb de link naar jouw vraag doorgestuurd naar een collega genealoog die veel meer weet over een andere familie Boers (Drenthe).

Wellicht kun je iets meer vertellen over de familie die jij zoekt als bijvoorbeeld woonplaats, geschatte leeftijd of een soort dialect in hun spraak?

Succes met de zoektocht verder.

Hartelijke groet, Johan.

• Frank

Bedankt Johan voor het doorsturen.

Jaap Boers werkte in 1968 als hoge officier in het leger en was geplaatst in Amersfoort. De familie heeft gewoond in Voorschoten in ieder geval tot 1968. Jaap was dan in de weekenden thuis. Volgens onze vrienden Rehn woonde dochter Astrid toen in Hazerswoude-Rijndijk en was getrouwd met ene De Nijs. Familie Rehn denkt zich te herinneren dat een van de kinderen van Astrid Katarina heette.

Bedankt voor alle hulp.

Met vriendelijke groet uit Zweden,

Frank Poot

• Sanne de Nijs

Misschien kan ik helpen, ik ben een dochter van Astrid Boers. Ze heeft geen dochter die Katharina heet.

Met vriendelijke groet,

Sanne de Nijs

• Leo van der Plas

Hallo Sanne,

Ik heb de voorouders van je grootmoeder Hedwig en 3000 andere familieleden.

Kijk ook op http://home.hccnet.nl/v.d.plas

HG, Leo van der Plas, Delft

• frank@ostkanten.se

Hallo Sanne,

Dat is mooi nieuws! Uno en Marianne Rehn zouden zo graag nog een keer contact hebben met leden van jouw familie en weten hoe het allen is vergaan in de loop van de jaren. Jouw grootmoeder Hetty schreef hen in de jaren 60 een paar brieven en kaarten in het Zweeds. Tijdens jouw grootouders vakanties met de kinderen hebben ze veel met de hele familie Rehn opgetrokken in Zweden.

Zou je mij privé willen mailen voor een eventueel contact? frank@ ostkanten .se.

Alvast bedankt namens

Uno en Marianne Rehn

Frank Poot

• frank@ostkanten.se

Hallo Sanne,

Zie je misschien kans om mij een keer te mailen? De familie Rehn zou graag weten hoe het jou en je familie is gegaan.

mvg

Frank