krantenknipsels

• rina1

In een oude krant uit 1876 vind ik bij de familieberichten een geboorte van een dochter van J F H C Tammer-Danker uit Vriezenveen.

Ik heb ik al die jaren nooit enige gegeven hiervan gevonden.

Mijn vraag is nu; weet iemand waar ik de gegevens uit Vriezenveen terug kan vinden?

ik zoek de datum 18 juli 1876.

het bericht stond in de krant: genaamd De Standaart

ik hoop dat iemand mij hier iets meer kan vertellen.

• Mariannenl

Je zult de geboorte ook niet vinden in Vriezenveen om de simpele reden dat ze in Amsterdam is geboren…..

https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1-10894-81195-30?cc=1831469&wc=10707951

De geboortes in de betreffende plaats staan na de plaatsnaam, in Vriezenveen gaat het dus over de geboorte van een zoon uit S. H. Tilanus - Dikkers.

De gegevens van Vriezenveen (scans van de aktes en indexen) zijn te vinden op familysearch.org. Via www.genver.nl kun je gemakkelijk alles doorzoeken.

Groetjes,

Marianne

• Mariannenl

Het gaat toch wel over het volgende familiebericht?

http://kranten.kb.nl/view/article/id/ddd%3A011066230%3Ampeg21%3Ap003%3Aa0009

Groetjes,

Marianne

• rina1

Hallo Marianne;

bedankt voor het meezoeken;

ik was dus door de plaatsnaam op het verkeerde been gezet.

alleen nu de naam nog; het is inderdaad de betreffende geboorte;

alleen in de krant staat de naar TammeR en in de akte haal ik hier een N uit.

lees jij hem ook zo???

ik heb de gehele stamboom al uitgepluisd en deze was ik nooit tegengekomen.

Ik ga ervan uit dat het de naam met een N is en niet met een R op het eind; en die van de R op het eind zoek ik nl.

bedankt voor je reaktie

gr

rina

• mariannenl

Hoi Rina,

Ik lees ook Tammen, met een “n” dus. Zelfs in de handtekeningen is het heel duidelijk.

Jammer dat ze niet in je stamboom passen. Maar je hebt nu tenminste wel duidelijkheid….

Groetjes,

Marianne