ZOEKEN NAAR VOOROUDERS UIT DE ALBLASSERWAARD

  • Genealogie Alblasserwaard

    ZOEKEN NAAR VOOROUDERS UIT DE ALBLASSERWAARD

    Graag wijzen wij u op de website www.genealogie-alblasserwaard.nl waarin op dit moment 315.000 personen in gezinsverband zijn gekoppeld. De informatie is afkomstig uit DTB en BS alsmede particuliere archieven. De zoekresultaten kunnen worden gebruikt om gericht verder te zoeken andere bronnen die op internet te vinden zijn.

  • Hans E. Hoogendonk

    Geachte heer/mevrouw,

    Mijn voorouders stammen uit de Alblasserwaard uit Hoogblokland, Hoornaar, Giessendam, (Boven)-Hardinkxveld. Ik ben gekomen tot Sijmen Jacobs van de Donk, trouwt te Hoornaar met Aaltje Claese Maeslandt op 21 febr. 1700.

    Kinderen: I.Grietje, gedoopt te Hoornaar op 25 dec. 1700; 2. Jacob Donk, geboren circa 1702; 3. Teunis, gedoopt in N.G.-kerk te Hoornaar op 2 jan. 1707.

    Generatie II: Jacob Donk (van Donk) huwt 27 febr.1725 te Giessendam met Neeltje Bastiaanse Teuijtel. Zij krijgen 6 kinderen waaronder 1. ,de oudste, Simon Jacobse Hogendonk, gedoopt N.G. te Giessen-Nieuwekerk op 17 mei 1725.

    Dankzij speurwerk van een achternicht van mij weet ik hoe het verder ging met de Ho(o)gendonken. De meesten wonen nog steeds in Zuid-Holland in het Westland maar ook in Amsterdam, Friesland, Noord-Brabant en Indië vestigden zij zich.

    Mijn vraag is of u nog verder in de geschiedenis kunt duiken. Er bestaat een akte uit circa 1435 waarin te

    's-Hertogenbosch een Hoogendonk een stuk land verkoopt.

    Mijn dank is groot voor de te nemen moeite ! Met vriendelijke groeten uit het zonnige Den Helder aan Zee.

    Hans E. Hoogendonk

  • Greta

    IK ben geen hoogendonk.maar mijn moeder wel.Zij is geboren in Tiel.in 1916. haar ouders waren Cornelis Hoogendonk en Gerrigje Scheuder..

  • Fred

    Deze pagina weerkt alleen op https://alblasserwaard-genealogie.nl (dus omgedraaid)

  • Fred

    Anonymous

    ZOEKEN NAAR VOOROUDERS UIT DE ALBLASSERWAARD

    Graag wijzen wij u op de website www.alblasserwaard-genealogie.nl waarin op dit moment 315.000 personen in gezinsverband zijn gekoppeld. De informatie is afkomstig uit DTB en BS alsmede particuliere archieven. De zoekresultaten kunnen worden gebruikt om gericht verder te zoeken andere bronnen die op internet te vinden zijn.

  • Aanita

    The is where 315,000 people are currently connected in a family setting, so we'd like to point you there. The data originates from private archives as well as DTB and BS. The search results can be utilised to do additional searches on other online resources.