ik heb zonder goede afspraken vooraf, 62 uur gewerkt in een keuken, ben ermee gestopt maar krijg niet uitbetaald! heb ik recht op mijn geld?

ik heb echt hard gewerkt in een keuken, onder begeleiding van 2 chef-koks, toch ligt dit werk mij niet echt en ik ben op zoek naar ander werk, maar ik krijg nu helemaal geen geld, ik heb 62 uur gewerkt, ook in de weekends

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou de rechtsbijstand inschakelen als je die hebt.

Antwoorden (4)

Aangifte doen bij de arbeidsinspectie, alsmede bij de politie voor oplichting zou ik zeker mee beginnen. Daarnaast kun je advocaat in de arm nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zwart werker, denk niet dat je dan naar de politie kunt stappen. Maar voor de rest wel goede uitleg dus geen -.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zwartwerk is niet zijn probleem, maar het probleem van de werkgever. Hij heeft dan ook gewoon het recht aan je zijde. Dat een werkgever zijn zaken niet op orde heeft kun je niet afwentelen op het personeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens Jeroen, van te voren misschien even aangeven dat je naar de arbeidsinspectie gaat, denk dat er dan wél betaald gaat worden.
Zitten ze meestal niet op te wachten op controle van de arbeids inspectie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal er wel meer zwart hebben werken
Het is voortaan handig om legaal te werken. En je geld terug krijgen gaat moeilijk worden aangezien je een zwart werker was. En dus geen belasting betaald als je je loon krijgt, wat illegaal is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er niks op papier staat. is het jou woord tegen hun woord en dan is de vraag of ze mee willen werken.
Mochten ze niet mee willen werken zou je even contact op moeten nemen met het uwv en vragen wat je rechten zijn.
En wat je het beste kunt doen
Bij het uwv een melding laten maken, want misschien doet dit bedrijf dit soort zaken wel meer en dan kun je eventueel gezamelijk naar de rechter stappen nu heeft dat geen zin omdat de kosten voor een advocaad te hoog zullen zijn
dus mijn advies is neem contact op met het uwv en vraag naar wat je beste kunt doen.
en voortaan alles op papier laten zetten al is het maar een klein dingetje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder afspraken vooraf? Laat me raden: dan heeft je werkgever ook geen eerstedagmelding gedaan en geen belasting en premies voor jou afgedragen?

Wat denk je: als hij dat soort dingen voor jou niet goed regelde, lijk de kans je dan niet reëel dat dat hij dat soort formaliteiten ook laat zitten voor (een deel van) de rest van het personeel? Het zou toch erg toevallig zijn, als dit alleen om jou ging.

Als ik jou was, zou ik héél rustig nog eens praten met je ex-werkgever. En dan vertellen dat je er het liefste samen uitkomt, dat je je niet graag genoodzaakt ziet om hier werk van te maken. Want het lijkt je zo jammer voor de zaak, als die in de belangstelling kom te staan van bepaalde delen van de overheid.

Je hoeft niet duidelijker te zijn dan dat, zo vult hij zelf wel in wat hem de meeste schade zou doen. Een onderzoek naar de aanwezigheid van illegale arbeiders, of een bezoekje van de Voedsel en Waren Autoriteit.

Hij speelt het vuil, dan mag jij dat ook doen. En vergeet niet: *hij* is verantwoordelijk voor zwartwerkers in zijn bedrijf, laat je dus niet wijsmaken dat *jij* gevaar loopt door dit te melden bij de autoriteiten. Jij heb niets te verliezen, hij alles.