Vos/ v. Werven Epe Vaassen

• liesbeth

Wat zoeken jullie toch aardig mee! Die doopinschrijving had ik gezien, naam verbasterd van de moeder, verder heet de vader overal Vos. groeten Liesbeth

• Everardus

Ik heb een sterk vermoeden, dat Jannes een broer is van Gerrit Vos.

Bij het huwelijk van zijn kinderen wordt Jannes/Johannes Hendriks (de) Vos genoemd en zijn doopplaats is eveneens Apeldoorn en kinderen van hem zijn geboren te Epe.

Gr.

Everardus

• Everardus

Ik vergat het overlijden van Jannes te vermelden.

Zie huwelijken kinderen genlias

Everardus

Burgerlijke stand - Overlijden

Archieflocatie Gelders Archief

Algemeen Toegangnr: 0207

Inventarisnr: 4934

Gemeente: Epe

Soort akte: overlijden

Aktenummer: 1

Aangiftedatum: 03-01-1853

Overledene Jannes Vos

Geslacht: M

Overlijdensdatum: 31-12-1852

Overlijdensplaats: Epe

Vader Nn Nn

Moeder Nn Nn

Partner Gerritje Grevenhof

Relatie: weduwnaar

Nadere informatie dooppl: Apeldoorn; oud 64 jaar; beroep overl.: dagloner

• liesbeth

Heel erg bedankt, zou goed kunnen dat jannes een broer is, moet toch eens kijken naar dat huwelijk, zal wel in Ermelo gesloten zijn.

Bij de dopen in Vaassen kom ik ook steeds een maria Vos tegen die haar kind o.a. Teunis noemt. Ik ga nu eerst Jannes en zijn gezin eens goed in kaart brengen. groetjes

• Everardus

Liesbeth,

Je schreef dat je al 20 jaar zoekt naar de gegevens.

Toch leuk dat er een oplossing is gekomen in 4 dagen tijd.

Hendrik Gerrits Vos, j.m. ondertr. Apeldoorn 29-10/13-111774, inschr.nr. 68 met Teunisje Janssen Holtmans, weduwe Lambert Pouwels.

Teunisje Holtmans j.dr., tr. 1) Apeldoorn 16-10/1-11-1772, inschr. nr. 15 met Lammert Pauwels, beiden van Apeldoorn.

Uit dit huwelijk gevonden doopregister Apeldoorn: CBG Den Haag:

Gezocht tot 1790.

Geschreven alsTheunisje/Teunisje Holtman(s).

1. GERRIT, geb./ged. 1/3-9-1775, doopget. Aaltje Lubberts.

2. Janna, geb./ged. 1/7-12-1777, get. Janna Janssen.

3. Elisabeth, geb./ged. 17/20-8-1780, get. Jenneke Voortman.

4. Aaltje, geb./ged. 18/24-8-1783, get. Eelse?/Eesse? Hendriks.

5. JANNES, geb./ged. 1/12-3-1786, geen get.

6. Jacob, geb./ged. 24/29-11-1789, geen get.

Gerrit Hendrik, j.m. getr. Apeldoorn 13-4-1800, inschr.nr. 770 met Gerharda Derks, j.dr. Epe.

Je ziet met puzzelen en ervaring kom je een heel eind.

Succes met de familie.

Gr.

Everardus

• Everardus

Bij de tr. datum van Gerrit Hendriks staat nog vermeld 23 jaar j.m. van Apeldoorn

Gr.

Everardus

• liesbeth

Everardus, ik weet haast niet hoe ik je moet bedanken. ik heb niet genoeg doorgepuzzeld en almaar gezocht naar die Teunis Vos en Teunisje Wichers.

De blaam treft mij gelukkig niet alleen en zijn meer mensen mee bezig geweest en ook die vonden niets.

En dan plaats je je vraag, zonder al teveel hoop op een forum en zie binnen vier dagen opgelost. Kan nu eindelijk de draad weer oppakken, geweldig.

De kwartierstaat van mijn kinderen is hiermee weer een eindje verder.

Heel, heel erg bedankt. groeten Liesbeth

• Everardus

Liesbeth,

Bedankt voor je spontane reaktie en heel veel succes met je verdere speurtocht in het verleden.

Gr.

Everardus

• liesbeth

Hallo allemaal

Wil toch nog even laten weten dat ik dankzij Everardus een stuk verder ben. Ik vond op internet de genealogie van de fam. Holtman en daarin ook meer gegevens over de vader van Gerrit Vos, die in Otterlo geboren blijkt te zijn. Holtman hoort ook in de kwartierstaat, dus eerdaags ga ik alles checken bij het archief.

groeten Karin

• liesbeth

Hallo allemaal

Wil toch nog even laten weten dat ik dankzij Everardus een stuk verder ben. Ik vond op internet de genealogie van de fam. Holtman en daarin ook meer gegevens over de vader van Gerrit Vos, die in Otterlo geboren blijkt te zijn. Holtman hoort ook in de kwartierstaat, dus eerdaags ga ik alles checken bij het archief.

groeten Liesbeth