Passagierslijsten emigrantenschepen Amerika

• Marijke van der Sluis-Derogee

Hallo Frank,

Toch heb ik ze in het verleden onder Derogee kunnen vinden. Ze stonden dan wel als De Rogee vermeld. Ik heb nl. de oude uitdraaien er op nagekeken en inderdaad had ik Derogee ingegeven. Eigenlijk stom van mij dat ik daar niet aan heb gedacht om De Rogee in te geven.

Dus Frank bedankt voor de tip.

Marijke

• Winnie

Beste Richard,

Wat zal ik graag willen weten wanneer onderstaand echtpaar naar Amerika zijn geëmigreerd.

Moet zijn na hun huwelijk van 24 februari 1926 te Dordrecht.

Mijn moeder vraagt zich af of de jongens nog in Nederland geboren zijn of in Amerika.

Alexander (Sander) van der Weijden, is geboren op 16-11-1902 in Dubbeldam, gehuwd met

Wilhelmina Johanna de Haas, is geboren op 18-06-1905 in Bergen op Zoom

Zij hadden 2 zoons Roy & Andy.

Ik hoop dat u mijn kunt helpen.

Alvast bedankt, Winnie

• hans stegeman

Mijn oom Arnold (P.A.C.Douwes, geb 26-01-1906) is in 1926, of 1 of 2 jaar eerder of later naar Amerika vertrokken.

Zo graag zou ik de precieze datum weten, en ook wil ik heel graag de passagierslijst vinden waarop zijn naam voorkomt

Hans Stegeman

• ANO

Canadian Passenger Lists, 1865-1935

about Petrus Douwes

Name: Petrus Douwes

Estimated birth year: abt 1906

Birth Country: Holland

Date of Arrival: 3 Jun 1926

Vessel: Veendam

Search Ship Database: View the ‘Veendam’ in the ‘Passenger Ships and Images’ database

Port of Arrival: Halifax, Nova Scotia

Port of Departure: Rotterdam, Netherlands

Roll: T-14805

• Hans Kalle

ik zoek emigranten schepen omstreeks 1898

• Peter Wiss

Hallo Richard,

Ik las, dat je 2 cd roms hebt met passagiesrlijsten naar Amerika. Tussen 1817 en 1821 zijn er vanuit Amsterdam door hun vader de 2 kinderen Jacob en Babette Wiss (Weisz, Wyss) aan boord gebracht van een schip, dat naar Amerika vertrok.

Is het mogelijk, dat je dat eens voor me zou kunnen uitzoeken? Of me de website kunt mailen, waar ik dat zealf zou kunnen vinden?

vriendelk dank,

P.Wiss

• Jan Visser

Hallo richard ik ben op zoek naar mijn vader en diens broer

Lambertus Visser geb 26 jan 1897 in Netterden en in1920 aangekomen op ellis island

Bernardus Visser geb 01 okt 1900 in Gendringen en in1921 aangekomen op ellis island

Ik zou graag willen weten met welk schip ze zijn vertrokken uit rotterdam

Misschien kun je wat vinden

• Jan

Ik weet niet of die Richard dit forum nog volgt dus heb ik het maar even bij Ellisisland.org voor jou opgezocht.

Lambertus vertrekt op 23 Juli 1920 met de S.S. Nieuw Amsterdam en komt daar aan op 4-Aug 1920

Bernardus vertrekt op 22 Juni 1921 ook met de S.S. Nieuw Amsterdam en komt 3-Juli 1921 aan.

Beide geven aan als eindbestemming hun oom Albert Visser ( bij Bernardus staat volgens mij K. Visser ) wonende Olivia , Renville County , Minnesota

Gr. Jan