Instructie

• Twan van Duijnhoven

Bericht voor de webmaster.

De laatste tijd komt het weer zeer regelmatig voor dat er vragen gesteld worden waar we niets mee kunnen. Vaak is het niet duidelijk wat men al weet, in welke tijdsperiode het gaat en vaak is het niet duidelijk wat men wil weten.

Tip

Is het mogelijk dat op de startpagina van het forum onder het kopje “genealogie.startpagina.nl / prikbord” een korte instructie te plaatsen die duidelijk zichtbaar is. Dus dat mensen duidelijk aangeven wat ze al weten over een persoon, over welk tijdsperiode het gaat, welke omgeving de persoon leefde en last but nog least wat men wil weten over die persoon.

Gegroet

Twan van Duijnhoven

• Marian

Helemaal mee eens, daar heb ik ook al aan gedacht. Dit voorkomt kribbige reakties van bezoekers die hier vaker komen en zo houden we het forum ook nog eens gezellig …

Misschien ook een tip om even uit te leggen waar de onderwerpregel voor dient: dus geen algemene informatie ingeven zoals bijvoorbeeld ‘vraagje’, maar een paar kort en krachtige steekwoorden.

Laten we vooral niet vergeten dat niet voor iedereen het gebruik van een forum gesneden koek is!

• margreet

Hallo allebei en de anderen,

Ik vond het ook een uitstekend idee, alleen … Ik had het eerst gelezen als ‘kan er een voorbeeldje boven hoe het we het graag zien ..’.Maar dat staat er niet echt, en zo heb ik wel eerder lopen denken. Want misschien zijn toch gewoon allerlei instructies niet duidelijk te krijgen.

Soms krijg je dan voorbeeldjes ‘Niet’ en ‘Wel’ naast elkaar, die veel beter uitleggen wat en waarom - dan instructies zouden kunnen.

Er is niet zoveel ruimte bovenin, dus ik weet niet of dat ooit past.

margreet

• Marian

In wat voor vaatje het gegoten wordt, is mij om het even. Of het nu instructies zijn of voorbeelden, als het idee erachter maar duidelijk overkomt …

Marian

• johnnyboy

Hoi dit wordt weer zo'n oeverloos gelul.

Twan heeft gelijk.

Er worden te veel vragen gesteld die kant nog wal slaan.

Dus voor iedereen: Wees duidelijk.

Johnnyboy

• Twan van Duijnhoven

En nu nog naar de webmaster.

Twan

• johnnyboy

tja als die wil meewerken.

dat weet je maar nooit.

hij is degene die dit moet doen.

ik hoop het wel want er komen ook vaak vragen waarvan ik denk: “wat zoek je nu uiteindelijk”

maar geen reactie later van die personen.

heel vervelend om die mensen te helpen

johnnyboy

• <b>Webmaster</b>

Beste Twan van Duijnhoven,

Bedankt voor het feit dat je / jullie mee willen denken.

Ik zou je / jullie dan ook willen verzoeken om met een volgens jullie goede instructie te willen komen dan zal ik trachten deze op een of andere manier hier in het forum te plaatsen. Indien technisch danwel juridisch mogelijk. ;-)

BVD

Mvg.,

Webmaster :-)

p.s.: zie de rechter kolom, onder de kop; Van de redactie is aangepast.

• Twan van Duijnhoven

Webmaster,

Geweldig wat je hebt gedaan. Misschien mogelijk om een ander kleurtje te gebruiken voor de letters zodat het wat beter opvalt. Ik heb niets toe te voegen behoudens enkele kleine taalkundige zaken.

“Alleen zo krijgt u die respons die u wenst…..”

gezamelijk -> gezamenlijk

Gegroet

Twan van Duijnhoven

• margreet

SuperSonisch … op onze wenken bediend.

Dit is al een instructie ‘doe dit, doe dat’ - dus dan hoeven we misschien niet meer Twans eerdere idee van erboven.

Hebben we ook geen ver-bouwvergunning nodig :)

margreet