Voorstellen

• jolanda

hallo allemaal

Ook ik ben nog niet zo vaak aan het woord geweest maar ik lees dit prikbord wel elke dag .

Mijn naam is Jolanda Scheffer en ik ben 38 jaar jong. Ik woon in Rotterdam ben ongehuwd en heb geen kinderen. Ik doe aan genealogie sinds 2000 en ik ben ondertussen flink verslaafd.

De namen die ik onder andere zoek zijn :

van mijn vaders kant: Scheffer eerst in Rotterdam dan in Furstenberg (duitsland)

Boogaarts (provincie:noord-brabant)

en van mijn moeders kant : Schuitert (provincie overijssel: voornamelijk enschede,hellendoornen wierden)

Valk (provincie gelderland: arnhem, angerlo)

van de kant van mijn moeder ben ik nog niet zo ver want dat is niet echt naast de deur en wat ik heb heb ik van genlias , dus dat moet ik nog allemaal in de archieven gaan checken

En dan verders nog alle aanverwante namen (want hoe meer zielen hoe meer vreugde)

Ik heb geen web site waar ik naar kan verwijzen maar misschien begin ik daar ooit nog wel eens aan als ik de tijd heb

groetjes Jolanda

• Hefra

Ik ben Frans van Schajik en ongeveer 2 jaar bezig met geneologie,ik ben 72 jaar ben getrouwd en heb 7kinderen en 6 keinkinderen en een achterklein dochter.

Ik ben op zoek naar van schajck van Schack en van Schajik,Radix,van Dissel,Knipmeijer, van Donkelaar.ik moet veel zoeken in Duitsland,Belgie en Frankrijk en in Nederland.

Ik hoop dat het nu wel goed gaat met het forum,ik maak er niet zoveel gebruik van,maar dat komt misschien nog wel,maar het heeft wel volle aandacht,

met vriendelijke groet Frans (hefra)

• Bertus

Hallo allemaal

Ik zal me ook even voorstellen, ik ben Bertus Stegeman gehuwd met Henny samen hebben we twee kinderen van 23 en 21 jaar oud. Zelf ben ik 55 jaar.

Wij wonen in Barchem in de mooie Achterhoek.

Ik ben besmet met het genealogievirus sinds 2000 toen ik op internet de bijna complete stamboom van mijn moeder vond. Hierin stonden wel fouten maar de kapstok was aanwezig om verder uitte werken.

Mijn tak van de familie Stegeman komt van oorsprong uit Diepenveen (Colmschate).

De meeste gegevens kan ik in het archief van Deventer vinden.

Ik lees elke avond dit forum en probeer antwoord te geven waar mogelijk.

Groeten Bertus.

• Twan van Duijnhoven

Geweldig mensen, dit gaat goed.

Twan

• tukkergirl

ach……als je alles uitzoekt ben je eigenlijk een hele grote familie…….dus , wie volgt

Thea

• Hermann Wulff

Hallo,

Ook ik zal me even voorstellen,

Hermann Wulff, gehuwd met Froukje Duursma en samen hebben we vier kinderen tussen de leeftijd van 19 en 31 jaar oud.

Op dit moment ben ik 54 jaar oud.

Wij wonen in Leersum (Gem.Utrechtse Heuvelrug)

Ik ben met grote tussen pose met genealogie bezig van en over de familie Wolf/Wulff sinds ca.1983

De familie komt uit de buurt van Frankfurt a/d Oder, Duitsland en hier in Nederland uit de omgeving Meppel.

Ik lees elke avond dit forum, en lees dus ook vaak wat de behoeften zijn wat betreft deze prikpagina. Zelf beheer ik 5 startpagina's en weet dus wat er wel en niet mogelijk is.

Groeten Hermann

• Simone Delsing

Leuk idee. Ik zal me ook even voorstellen.

Simone Delsing, 30 jaar, getrouwd, geen kinderen.

Ik woon in Doetinchem (achterhoek) en ben van beroep wijkverpleegkundige.

Ben bezig met het uitzoeken van de stamboom van de familie Weekhout/Weekholt(Brummen en omgeving). Dit doe ik voor een vriendin van mij. Erg verslavend.

Ik ga af en toe naar het archief toe, dit is meestal het Gelders Archief in Arnhem.

Groeten Simone

• Dik

Sjonge, een kennismakingsrel, heel mooi zeg.

Ik ben Dik Groenhuizen, 53 jr. en woon in het mooiste Veluwse dorp, Beekbergen, ben getrouwd en heb 3 kids, 16, 18 en 20 jaar. Diverse jaren ben ik al bezig met het uitzoeken van m`n Groenhuizen familie, dit loopt aardig op het einde. De familie komt vanouds uit Eerbeek, toenmalige kerkgemeente Hall, Gem. Brummen, ik kom niet verder terug dan het huwelijk van de stamvader Harmen Arents op Weeinck in het jaar 1660. In 1650 is de n.l. pastorie van de kerkgemeente in Hall afgebrand met daarmee helaas ook alle kerkboeken. Harmen Arents laat meerdere families met meerdere familienamen achter waarvan de Groenhuizen-tak er èèn van is. Onze familie woont sinds 1789 tot heden aaneengesloten grotendeels in Beekbergen, veelal in de buurtschap `t Engeland' waar ik nu ook weer met de rug tegenaan woon, en bij de algemene begraafplaats in Beekbergen waarvan familie ongeveer driekwart eeuw het beheer heeft gehad vanuit de gem. Apeldoorn. Daarnaast heb ik enkele mailgroepen tbv genealogie in beheer, maar mocht er door mij een antwoord bij andere mailgroepen gegeven kunnen worden dan doe ik dat vanzelf ook, zo ook hier natuurlijk, want hier kijk ik `s avonds ook altijd. Voor mij geldt: Geeft niet waar het antwoordt vandaan komt of wie het geeft, als het maar goed is en een bedankje is het minst dat je kunt doen. Samen met Bertus (zie hierboven, de vrouwtjes zijn vriendinnen) wordt er bij en met elkaar regelmatig een genea-woordje gewisseld of gemaild. We zijn dus al aardig verziekt met het genea-virus!!

Genealogie………

……..van interesse naar verslaving

Groeten Dik

• Marja

Ik zal mij dan ook maar even voorstellen. Mijn naam is Marja Wajon 39 jaren jong en moeder van drie kinderen van 12, 10 & 9. Ik ben werkzaam als administratief medewerkster.

Het genealogie virus heeft bij mij toegeslagen in 2000 na wat opzoek vragen van familie uit Canada. Ik heb sindsdien al veel gevonden in voornamelijk het Amsterdamse archief en ook heel veel op het internet.

Namen waarnaar ik zoek: Nietvelt - Thomas - Ridder - v. Meeteren (schoonfamilie)

Spruijt - v. Haastrecht - Smit - Roesink (eigen familie)

Alle aanverwanten zijn ook welkom.

Marja

• Twan van Duijnhoven

Marja,

Jij komt dus wel eens in het archief van Amsterdam. Kun jij het navolgende voor mij opzoeken:

Hermani van der Pol en Petronella Antonij van der Hur©k zijn op 18-2-1814 te Veghel getrouwd. Hun eerste zes kinderen zijn in Veghel geboren en ook zo hun laatste drie kinderen. Tussen 1823 en 1832 hebben zij waarschijnlijk in Amsterdam gewoond. Ik kom namelijk een kind tegen dat geboren is in Amsterdam en later trouwde in Heeswijk.

Wie kan voor mij de kinderen opzoeken in Amsterdam die daar geboren zijn. Graag datum geboorte, de namen van de getuigen en het beroep van de vader en moeder.

Met vriendelijke groeten en bij voorbaat dank,

Twan van Duijnhoven