Voorstellen

• Menno

Alhoewel ik niet vaak mijn blik op de forum werp, maar toch regelmatig doe en hier en daar antwoord geef, zal ik me ook maar even voorstellen.

Menno Harterink is mijn naam, ben 31 jaar oud, getrouwd en in bezit van 2 kids (6 en bijna 2). Woonachtig te Amsterdam en aldaar werkzaam als zorgkundige bij Philadelphia. Verder vrijwilliger voor de site Graftombe.nl.

Ben met het genealogische virus besmet sinds ca. 1997, dit kwam doordat een van mijn oma's (van mijn vaders kant) heel jong is overleden in 1948 en ik benieuwd was hoe haar familie nou eigenlijk in elkaar zat. Sindsdien ben ik op zoek naar

meer gegevens van de volgende familie's: Harterink, Borkus (direkte familie), Brans en Jansen (aangetrouwden) de meesten afkomstig uit het verre Achterhoek.

Ga dan ook geregeld met veel plezier naar het Gelders en Utrechts rijksarchieven om dit verder uit te pluizen (het einde komt en is nooit in zicht… :)! )

• Lisette

Hallo, Ik ben Lisette van Corven, trouwe lezer, en af en toe reageer ik of stel ik een vraag. Ik ben 53 jaar en zwaar besmet met het bekende virus dat hier op de site heerst.

Ben begonnen met mijn directe voorouders Van Corven. Ben daarna begonnen om alle naamdragers te registreren. Ook de rest van mijn kwartieren en die van mijn kinderen ben ik gaan zoeken.

Dit heeft geresulteerd in een poging om tot “volledigheid” te komen van de namen Van Corven (ook met een K), Spaninks, Brentjens en Eberson (en de voorkomende varianten van deze namen)

Je ziet het : genoeg werk voor de rest van de eeuw ;-)

Daar ik door een volledige werkweek en het hebben van 4 kinderen in de leeftijd van 15 tot 24 jaar, aardig bezig gehouden wordt, kom ik slechts een paar keer per jaar in de archieven (met een ellenlange lijst om te checken of uit te zoeken).

Als ik even vastloop met mijn Internet onderzoek, help ik een aantal familieleden ook met het uitzoeken van hun roots. (Een mens moet bezigblijven nietwaar?)

Hopenlijk kunnen we nog lang elkaar op dit forum blijven helpen.

(Ik zou wel vragen voor het archief in Eindhoven kunnen opzoeken, mochten die er zijn)

Groetjes

Lisette van Corven

• Monique

Hallo

Ik schrijf niet veel (nooit eigenlijk) maar ik lees wel, om te leren, en de interessante link"s.

Ik ben nu een jaar bezig, met de namen : Meerman, Pracht en van der Torren.

Ik ben 39 jaar, getrouwd, en heb een zoon van 8 jaar.

Wij wonen in Capelle aan den IJssel.

Groetjes

Monique van der Torren-Pracht

• johnnyboy

Hallo allemaal,

Wat een vreselijke onzin om hier een hele pagina aan te besteden.

Twan heel leuk bedacht maar het gaat echt niet werken, iedereen zichzelf voorstellen en daarna weer de oude weg inslaan, dus weer fitten op elkaar (kun je op wachten)

Is het niet aan de webmaster om een onderdeel van dit prikbord in te stellen waarin je jezelf kenbaar maakt?

Eerst elkaars kop eraf hakken en dan gezellig op de koffie met elkaar?

Het komt mij heel vreemd over.

Allemaal reageren op een verhit moment en dan daarna leuk vertellen dat je kinderen en kleinkinderen hebt alsof er geen vuiltje aan de lucht is?

Morgen weer lekker fitten op elkaar.

Want zo werkt het gewoon.

Ik doe er dus niet aan mee en neem me maar zoals ik ben, gewoon Johnnyboy.

• Hermann

“Is het niet aan de webmaster om een onderdeel van dit prikbord in te stellen waarin je jezelf kenbaar maakt?”

En dit kan nou net niet, nog niet mogelijk.

Je moet je niet voorstellen het mag

Hermann

• margreet

Monique, ik heb ‘te Meerman’ in de boom - uit Overijssel, sommige takken later ook wel Meerman-nazaten. Waar komen die van jou vandaan?

en hoi allemaal,

Ik ben Margreet, friezin. We zijn bijna compleet, ik mis nog zeeuwen, drenthenaren en nog een paar.

Ik hou het even kort vandaag - Onze zoon heeft inmiddels voorouders in Friesland, Overijssel, Groningen, Drenthe, Brabant, Belgie, Duitsland en misschien misschien misschien Scandinavie.

Ik ben hier voor het werk, voor de mensen, voor de interessante links en voor allerlei weetjes en howto's op allerlei vlak, die ik en passant opdoe. Mijn eigen onderzoek lag even stil, maar misschien heb ik straks ook nog vragen.

Ik vind het zeer geslaagd dat al die lezers nu eens tevoorschijn komen.

oant skriuwens, tot schrijfs

margreet

• Monique

Hoi Margreet.

Mijn “Meerman”? Zij komen uit Assen, Bergen op Zoom, Zeeland (Tholen).

Stuur me anders een mailtje dan kan ik je misschien meer vertellen.

vandertorren@scarlet.nl

Groetjes

Monique.

• margreet

Dag Hermann, Johnnyboy e.a.

Af en toe denk ik dat we alles vanaf het begin uit moeten leggen, Hermann. Dus ik begin maar, dan kun je me aanvullen of verbeteren.

Iedereen van de bezoekers is thuis admin op zijn eigen pc. Kiest en koopt of download zelf allerlei programma's - plakt er van alles aan vast, en richt alles in zoals hij/zij zelf wil.

Soms heb je daar een techneuten-kennis voor bij de hand, maar dan nog ben je eigen baas.

Maar in een bedrijf of grote organisatie gaat dat anders.

Hoe groter het bedrijf hoe meer tussenpersonen, maar uiteindelijk kiest/besluit iemand anders dan jij welk programma en waarom.

Tussen een programma en de gebruiker kunnen daarna verschillende mensen zitten. Applicatiebeheerders-systeembeheerders-netwerkbeheerders.

Bij Word krijg je dan bv. de Server-Editie, die draait over het netwerk, en talloze mensen en afdelingen moeten elke keer als gebruiker inloggen op datzelfde programma. Ze mogen dan een beetje of meer zelf inrichten, maar kunnen soms niet zeggen: kom, ik plug er nog even zelf 300 andere lettertypes aan vast, want ik heb te weinig keus.

Welke en hoeveel rechten een gebruiker wel of niet krijgt verschilt per bedrijf.

Dat kun je thuis een beetje vergelijken met Windows XP - daar kunnen ook verschillende familieleden op met diverse profielen en diverse rechten.

Naast wat je wel en niet zelf kunt aanpassen en veranderen of toevoegen, blijft ook: Niet alle programma's kunnen zomaar alles. Je kunt niet altijd zeggen, och dat programmeer ik er even in een kwartiertje of een weekje aan vast of bij in. Kom Aldfaer, ik wil ook die waaier van Pro-Gen bv.

Geef ik nu weer het woord aan Hermann, of een ander - hoe dat systeem van diverse beheerders/beslissers bij Startpagina in zijn werk gaat, en wat ze wel en niet mogen en kunnen.

mvg, margreet

• Marja

Beste Twan,

ik kom inderdaad wel in Amsterdam alleen niet zo vaak. Wil dit dus best voor je opzoeken maar kan geen datum geven.

vriendelijke groet,

Marja

• Twan van Duijnhoven

Is prima, heb nog genoeg andere dingen uit te zoeken.

Gegroet

Twan van Duijnhoven