cornelis plessius

• Nienke Nieuwenhuizen

Mijn moeder, Catharina Plessius was een zuster van Margaretha Plessius, zij werd op 21 mei 1901 geboren in Sloten.

Ik heb de stamboom van de familie totaan de grootvader van beide dames, ik heb die via mijn zuster gekregen en weet niet of die misschien uiteindelijk via jou komt, als jij inmiddels meer weet, zou ik dat graag horen.

Mijn moeder sprak er altijd over dat haar voorouders Hugenoten waren. Volgens haar was er ten tijde van de Franse Revolutie een Plessius gevlucht naar Ierland. Later na zijn dood zou zijn vrouw een bijbelwinkeltje zijn begonnen in de toen pas ontgonnen Haarlemmermeer. Ze had het ook altijd over een dominee Haver die een vriend zou zijn geweest van Cees-oom (Cornelis?), een ongetrouwde oom en broer van haar grootvader. Deze Cees-oom zou blind zijn geweest. Ik ben razend nieuwsgierig naar de stamboom en vraag me ook af, met wie jij getrouwd bent. Als kind kwam ik wel bij Greetje (jouw schoonmoeder, mijn nicht) logeren. De kinderen, waar ik dan mee speelde, ze waren iets jonger dan ik, waren Marjan, Greetje en Toon (die toen nog in de kinderwagen zat). Marjan, was ook enige tijd ziek, ze had toen tbc.

Wachtend op nader bericht, groeten, Nienke NieuwenhuizenR . Kolk schreef:

>

> Dag Yvon,

>

> Ik ben onder de indruk, dat je mijn vraag al weer van 20 nov.

> j.l. , vandaag las.

> Ook ik kijk regelmatig de oudere berichten door.

> Plessius is de naam van mijn vrouw haar oma, t.w. Margaretha

> Plessius, geb.

> 4 jan. 1897, in de voorm. gemeente Sloten, thans Amsterdam.

> Overleden 8 maart 1947, te Zaandam.

> Haar dochter, mijn schoonmoeder, t.w. Margaretha Plessius ,

> geb. 25 jan. 1920,

> werd bij huw. op 10 aug. 1922, erkend, en ging verder als

> Margaretha Dimmers door

> het leven. Zij is overleden op 18 okt. 1988, te Haarlem.

> Vandaar het opzetten van de stamboom Plessius en niet Dimmers.

> Bedankt voor het aanvullen van mijn gegevens !

> Met vr. groet,

> Robert Kolk

• edwin Plessius

Ik vroeg mij af of er ook een online stamboom van de plessius familie bestaat?

Ik weet van mij moeder haar kan de Fietje's is er een digitale stamboom op het web. je kunt hier als familie zijnde eigen aanvulligen doorgeven.

Op deze snelle manier wordt een stam boom gauw en naukeurig bij gehouden door een gehele familie!

Ik zelf ben Edwin Filius Plessius, zoon van Leen Plessius en Teuna Fietje,

heb 2 zussen Irene en Aline, en een broer Paulus.

Ik woon in Limburg en kwam per toeval bij deze site terecht.

Ik ben benieuwd naar de familiere achter grond, hoe ver loopt deze ect..

Indien u meer informatie wilt hebben kan ik u dit wel verstrekken.

MVG: E. Plessius

• J Dimmers

Ik J Dimmers ben bezig met de stamboom van de familie Dimmers.

Via uw prikbord heb ik mijn nicht Margaretha Dimmers (Plessius) gevonden) geb. 25-1-1920

Zij heeft nog een zus en broer.

Misschien dat u hiervan iets weet.

Het gaat om: Cornelia (Nel) geb. 24-1-1923 Zaandam en

Gerrit Peter geb. 23-3-1929 Zaandam

Als u wat heeft zou ik dat graag van u vernemen.

Bij voorbaat dank

J Dimmers

Middenmeer

• Nienke Nieuwenhuizen

J Dimmers schreef:

>

> Ik J Dimmers ben bezig met de stamboom van de familie Dimmers.

> Via uw prikbord heb ik mijn nicht Margaretha Dimmers

> (Plessius) gevonden) geb. 25-1-1920

> Zij heeft nog een zus en broer.

> Misschien dat u hiervan iets weet.

> Het gaat om: Cornelia (Nel) geb. 24-1-1923 Zaandam en

> Gerrit Peter geb. 23-3-1929 Zaandam

>

> Als u wat heeft zou ik dat graag van u vernemen.

> Bij voorbaat dank

> J Dimmers

> Middenmeer

Hallo,

Ik, Nienke Nieuwenhuizen, probeerde 2x een bericht te versturen maar het mislukte.

Ik houdt het nu kort:

Zoek bij de Rijk, de achternaam van de twee jongste zoons van Nel. Zij moeten volgens mij wonen in Zaandam. De jongste zoon, dacht ik, in de Agave-, of Abeelstraat. Nel woonde bij hem, nadat hij daar een huis had gekocht. Ik denk dat Nel misschien nog in leven is. Als je wat meer weet, wil je me dan laten weten? Ik woon nu permament in Portugal en heb buiten mn kinderen niet veel contact meer met de familie. Op het ogenblik ben ik zelfs voor 2mndn in Mexico.

Vroeger had ik veel contact met Nel, we hadden samen een huisje in Bakkum.

Ze kwam ook vaak op visite bij mn moeder. Na die haar dood (1987) niet veel contact meer gehad. Van Gerrit weet ik niets. Nel en Gre hadden beiden geen contact met hun broer.

Groeten Nienke

• Trix Plessius

Hallo Nienke ik ben een dochter van Gerrit Plessius , dit is weer een zoon van

Leendert Plessius getrouwd met Bets Hendriksma.

Mijn overgrootouders waren Plessius-Buis.

Ik ben in het verleden wel eens met mijn man bij je zus geweest voor gegevens

en eventueel foto's, ze heeft toen een stukje van de stamboom gehad.

Na het overlijden van mijn man heeft de zoektocht naar de voorvaderen een hele periode stil gelegen, maar ik probeer het weer op te pakken,misschien kun je dan weer verder helpen.

Gr.Trix plessius

• Trix Plessius

Ben bezig met de stamboom van de Fam. Plessius, heb gegevens van internet gehaald ( uit de stamboom van Fam. Dorland ) maar kan deze niet koppelen met mijn stamboom, wie heeft er gegevens van Annie Maria Plessius geb.1929 te Bennebroek, gehuwd met Klaas Dorland in1954 te Bennebroek.

Mijn vraag is wie zijn de ouders en grootouders van Annie Maria Plessius, en heeft zij nog broers en zussen. Gaarne aanvullend gegevens en/of foto's.

Met vriendelijke groet,

Trix Plessius

• Ewout Schurink

Beste Trixx,

Kan je je mail adres mailen, heb een aantal vragen ook van derden over de familie Plessius, misschien interessant.

Groet,

Ewout Schurink (zoon van Mannus en Nel)

E.Schurink@dlvplant.nl

Trix Plessius Schreef:

——————————————————-

> Hallo Nienke ik ben een dochter van Gerrit

> Plessius , dit is weer een zoon van

> Leendert Plessius getrouwd met Bets Hendriksma.

> Mijn overgrootouders waren Plessius-Buis.

> Ik ben in het verleden wel eens met mijn man bij

> je zus geweest voor gegevens

> en eventueel foto's, ze heeft toen een stukje van

> de stamboom gehad.

> Na het overlijden van mijn man heeft de zoektocht

> naar de voorvaderen een hele periode stil gelegen,

> maar ik probeer het weer op te pakken,misschien

> kun je dan weer verder helpen.

> Gr.Trix plessius

• Marjo Plessius

Hi Robert

> - Willem Plessius, gehuwd met Neeltje Rol, Sloten,

> 16 dec.1887, akte 56.

Deze Willem is the Grootvader van mijn Man Adrianus Plessius geb 21-1-31 to Osdorp. Zijn Vader is de oudste zoon Willem geboren 18 Feb 1893 als ik het goed hebt. Dat is vreemd want hij is de oudste en zijn oders waren dan al 5 jaar getrouwd. Ik zou denken dat toen dat was een lange tijd. I las ergens over een Neeltje Plessius geb 13-10-32 en dat is mijn schoonzuster. Van hun gezin waren er 8 kinderen, Willem die nu in Nieuw Zeeland woont, mijn man Adrianus en wij wonen ook in Nieuw Zeeland, dan Neeltje (Nel), Antoon, (Toon) Hendrik (Henk) , Elizabeth (Beb) Overleden, Margaretha (Greet) en Frits. Je weet hoe de volgorde is vanwege de namen, Vader, moeder vader enz. Ik weet wel de geboorte dagen van allemaal, maar niet de jaren, en ook niet de volle namen.

De dochter van Willem, die in Australië woont, vertelde mij dat ze haar voorouders wil zoeken zodoende Google ik Neeltje Plessius, want die had ik al een keer gevonden jaren geleden. Ik zie dat iedereen nu een beetje verder is. Het is ook lastig om van Nieuw Zeeland te zoeken.

Ik ben benieuwd wat er allemaal boven komt en misschien kan ik helpen want mijn man heeft een fantastisch geheugen. Mijn Nederlands is niet meer zo goed, want we wonen bijna 40 jaar hier.

Marjo Plessius

• Robert Kolk

Hallo Marjo,

Willem de vader van je man Adrianus Plessius, is het 4e kind uit het gezin van je grootvader Willem Plessius, gehuwd met Neeltje Rol !

In totaal waren er 9 broers en zussen.

Stuur je e-mail adres, dan stuur ik de gegevens van dit gezin, voor zo ver ik die heb.

Robert Kolk

• marjopm

Hi Robert

Ik vergat mijn schoonvader was de oudste zoon, hij had oudere zusters.

Mijn email address is plessiusm@gmail.com

Ik kijk uit naar de informatie. Mijn nichtje in Australia is nieuwsgierig naar haar roots en alvast bedankt voor de informatie.

Nu ben ik vergeten, hoe bent U verbonden met Willem Plessius? Senior..

Hartelijk Dank

Marjo Plessius