Mijn moeder, Catharina Plessius was een zuster van Margaretha Plessius, zij werd op 21 mei 1901 geboren in Sloten.
Ik heb de stamboom van de familie totaan de grootvader van beide dames, ik heb die via mijn zuster gekregen en weet niet of die misschien uiteindelijk via jou komt, als jij inmiddels meer weet, zou ik dat graag horen.
Mijn moeder sprak er altijd over dat haar voorouders Hugenoten waren. Volgens haar was er ten tijde van de Franse Revolutie een Plessius gevlucht naar Ierland. Later na zijn dood zou zijn vrouw een bijbelwinkeltje zijn begonnen in de toen pas ontgonnen Haarlemmermeer. Ze had het ook altijd over een dominee Haver die een vriend zou zijn geweest van Cees-oom (Cornelis?), een ongetrouwde oom en broer van haar grootvader. Deze Cees-oom zou blind zijn geweest. Ik ben razend nieuwsgierig naar de stamboom en vraag me ook af, met wie jij getrouwd bent. Als kind kwam ik wel bij Greetje (jouw schoonmoeder, mijn nicht) logeren. De kinderen, waar ik dan mee speelde, ze waren iets jonger dan ik, waren Marjan, Greetje en Toon (die toen nog in de kinderwagen zat). Marjan, was ook enige tijd ziek, ze had toen tbc.
Wachtend op nader bericht, groeten, Nienke NieuwenhuizenR . Kolk schreef:
>
> Dag Yvon,
>
> Ik ben onder de indruk, dat je mijn vraag al weer van 20 nov.
> j.l. , vandaag las.
> Ook ik kijk regelmatig de oudere berichten door.
> Plessius is de naam van mijn vrouw haar oma, t.w. Margaretha
> Plessius, geb.
> 4 jan. 1897, in de voorm. gemeente Sloten, thans Amsterdam.
> Overleden 8 maart 1947, te Zaandam.
> Haar dochter, mijn schoonmoeder, t.w. Margaretha Plessius ,
> geb. 25 jan. 1920,
> werd bij huw. op 10 aug. 1922, erkend, en ging verder als
> Margaretha Dimmers door
> het leven. Zij is overleden op 18 okt. 1988, te Haarlem.
> Vandaar het opzetten van de stamboom Plessius en niet Dimmers.
> Bedankt voor het aanvullen van mijn gegevens !
> Met vr. groet,
> Robert Kolk