OPZOEK VRAAG ARCHIEVEN

• Mary

Er is maar 1 geboorte van een Johan Wilhelm Melius in Lange Ruige Weide en wel op 21/22-07-1884, aktenummer 12 als zoon van Pieter Melius, 34 jaar, schoenmaker en Hendrika Verweij, echtelieden wonende te Lange Ruige Weide.

Waar heb jij de geboortedatum vandaan??????

In het bevolkingsregister van Lange Ruige Weide periode 1873-1885 (107-1)

Pieter Melius, geboren Woerden 9 okt. 1849, schoenmaker, en Hendrika Verweij, geboren Woerden 27 juli 1858. Ingeschreven te Lange Ruige Weide op 25 mei 1883.

Lid van de geref. gemeente.

Ingeschreven geb. Lange Ruige Weide 21 juli 1884 zoon Johan Wilhelm.

Uit dit huwelijk een Fijtje, geboren 4 nov. 1886 en overleden 13 nov. 1891.

Op blad 54 nr. 1 huisnr. 57.

Periode 1885-1895.

Aant. bev. reg. Woerden gehuwd 1883.

Denkelijk te Woerden (burg. stand Nat. Archief niet aanwezig)

Pieter, zoon van Johan Wilhelm Melius, geboren Woerden 2 juni 1807, ingeschr. te Woerden blijkens bev. register afk. en gewoond hebbende te Leeuwarden voor 12 mei 1866 en van Neeltje Vermeulen, geboren Wulvershorst (Utrecht) 19 febr. 1817.

1/151 bev. reg. Woerden.

Mary

• Mary

Jaap,

VII.117 Cornelis VERWEIJ, landbouwer, geboren op 01-11-1828 om 7.30 uur te Wulverhorst, overleden op 15-06-1866 om 11.30 uur te Woerden op 37-jarige leeftijd, zoon van Abram VERWEIJ (zie VI.63) en Anderieka TUIJNENBURG (Freijnenburg).

Gehuwd op 26-jarige leeftijd op 08-06-1855 te Woerden met Fijtje van DAM, geboren 1833 te Woerden, overleden voor 1887, dochter van Willem van DAM en Ariaantje van RHEENEN.

Uit dit huwelijk:

3. Hendrika VERWEIJ, geboren op 27-07-1858 om 19.00 uur te Woerden.

Gehuwd op 24-jarige leeftijd op 24-05-1883 te Woerden met Pieter MELIUS, geboren 1850 te Woerden, zoon van (Johan) Willem MELIUS en Neeltje VERMEULEN

Zie site:

http://www.xs4all.nl/~kooijktr/31/31-frm3.htm

Mary

• Mary

Jaap,

Bron Burgerlijke stand - Huwelijk

Archieflocatie Het Utrechts Archief

Algemeen Toegangnr: 481

Inventarisnr: 333

Gemeente: Woerden

Soort akte: Huwelijksakte

Aktenummer: 10

Datum: 24-05-1883

Bruidegom Pieter Melius

Leeftijd: 33

Geboorteplaats: Woerden

Bruid Hendrika Verweij

Leeftijd: 24

Vader bruidegom Willem Melius

Moeder bruidegom Neeltje Vermeulen

Vader bruid Cornelis Verweij

Moeder bruid Fijtje van Dam

——

Bron Burgerlijke stand - Huwelijk

Archieflocatie Het Utrechts Archief

Algemeen Toegangnr: 481

Inventarisnr: 329

Gemeente: Woerden

Soort akte: Huwelijksakte

Aktenummer: 16

Datum: 11-10-1844

Bruidegom Johan Wilhelm Melius

Leeftijd: 37

Bruid Neeltje Vermeulen

Leeftijd: 27

Geboorteplaats: Zegveld

Vader bruidegom Christiaan Melius

Moeder bruidegom Pietronella Fraser

Vader bruid Martinus Vermeulen

Moeder bruid Wijntje Verheij

Mary

• mieke van Thiel

Hallo Dik,

Afgelopen dinsdag zijn we naar het Rijksarchief in Maastricht geweest en hebben in de doopboeken van Maastricht gezocht naar de doop van Ludovicus de Swart waar we het volgende voor Willieta de Swardt hebben gevonden:

Baptisatus est Parochie St. Catharina te Maastricht op 26-7-1725 deel 22 blz. 67 Ludovicus Jacobus Abraham de Swart filius legitimus Nicolai de Swart et Getrudis Reijnders.

Suscep Abraham Dreesens et Agnes Reijnders nomine Magdalena de Swart.

Ik hoop dat ze hier iets aan heeft, vanwege tijdgebrek was het helaas niet mogelijk om ook nog naar de doop van Maria Elisabeth Hendrikx te zoeken.

Met vriendelijke groeten,

Mieke van Thiel

• Pete Verkaik

Ik was een twaalf jarige jonge toen my vader en moeder geemigreerd naar America (California) 1n 1962. Ik zou graag vragen, of iemand my kan helpen, te proberen om meer van de familie Verkaik te weten. Ik kan niet verder komen dan fyde generatie.

Please help me, if you can.

Pete Verkaik

Artesia, California

• Maarten van Bruinessen

Hi Pete,

My mother is a ‘'Verkaik’', would like to help you, just need a start

Mail me and I'll will try to help you.

Maarten

• Wilfred

Ik ben opzoek naar een spoor van Angina Evenhuis.

Via gegevens van haar weduwnaar (Johannes Martinus Riedel) hoop ik deze alsnog te vinden.

Johannes Martinus schijnt op 30-08-1927 alleen verhuist te zijn vanuit Nijmegen naar Laren (Gld).

Hij is als weduwnaar overleden op 03-06-1937 te Lochem.

In Nijmegen schijnt hij op de gezinskaart van zijn ouders te hebben gestaan (Joachim Adolf Riedel en Saartje Dijkstra te Nijmegen).

Misschien staat zijn woonplaats voor dat hij in Nijmegen kwam wonen daar ook wel op, deze zou kunnen leiden naar de plaats van overlijden van Angina Evenhuis.

Wie zou dit voor mij willen nakijken in het gemeente archief van Nijmegen ?

Alvast ontzettend bedankt voor de hulp !

Mvg,

Wilfred

• Wim IJkhout

Ik ben op zoek naar de gegevens van de ouders van mijn moeder, Anna Jacobs. Mijn moeder is geboren in Groesbeek op 20-02-1926. Ze is later naar Randwijk (gemeente Heteren) gegaan, gehuwd met P.J. IJkhout. Op 31-10-1995 is mijn moeder overleden.

Bij voorbaat dank voor de reactie. Wim IJkhout

• Jan

Hallo Wim,

Je vraag zat een beetje verstopt dus vandaar een verlate reactie !

Op dit moment zijn de geboorte na 1902 nog niet openbaar.

Het huwelijk van haar ouders zal misschien op www.genlias.nl staan ( huw. Groesbeek op Genlias t/m 1922 ) maar er zijn teveel bruidegommen met de naam Jacobs om een gok te doen.

Je hebt 2 opties : 1: je informeerd of het Bevolkingsregister ( rond 1925 ) in het Gemeente-archief ligt van Groesbeek.

Daarin vindt je veel gegevens van het gezin Jacobs (Nb De bev. reg. loopt tot ong. 1938 )

Of optie 2 : je vraagt de persoonskaart aan van je moeder bij het CBG. zie deze link : http://194.171.109.12/page/322

Als je de namen van haar ouders weet kun je o.a. verder zoeken op Genlias voor meer voorouders.

Succes verder,

Jan

• adrianus verkaik

Ben ook geemigreerd naar de USA in Arizona en mijn tante heeft het helemaal uitgezocht voor de familie verkaik en dacht tot 1600 of vroeger, verder kom ik van Adrianus Verkaik uit Nieuwerkerk a/d IJssel zo kort bij gouda en omstreken, je kan mij ook bellen als je wild op 928-580-4395 of email.

Hoogachtend,

adrian Verkaik