Stamboom beginnen Niewold

• koen

Ik ben net begonnen met een klein beetje stamboom onderzoek naar mijn opa over mijn moeder haar kant.

Mischien kunnen jullie tips/ adviezen geven om verder te komen met mijn onderzoek, om mischien ook nog ooit eens mijn andere opa en oma's te onderzoeken ( dit in een later stadium om het een beetje makkelijker te houden)

Wat ik weet is niet veel, maar er moeten toch wel aanknopings punten in zetten om verder te komen lijkt mij:

Mijn opa was Pieter Niewold, op 23 okt. 1920 geboren in Groningen, overleden op 23 juni 2002.

Hij was een kind van Jan Niewold, geboren 01- 08- 1891 in houwerzijl.

En natuurlijk kind van Pierke Niewold- Compaan, geboren 01-09-1889 in Ten post.

• Dranoel

Koen,

ik geef vaak deze hint: lees onderstaande artikel eens door

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=293&i=9307&t=9307

Dranoel

• koen

Hallo Dranoel,

Ik zal hem uitprinten en hem eens om mijn gemak lezen, wat ik even snel en grof gelezen heb ziet er goed uit.

Er staan veel goede tips in, met een handige beschrijving van zoekwijze.

Mvgr koen

• Maikel Galama

Hoi Koen,

Dranoel zijn bijdrage is prima maar daarnaast geef ik nog het volgende als aanvulling:

Via genlias kun je heel veel Burgerlijke Stand aktes vinden, zoals onderstaand huwelijk:

Bron Burgerlijke stand - Huwelijk

Archieflocatie Groninger Archieven

Algemeen Gemeente: Ten Boer

Soort akte: Huwelijksakte

Aktenummer: 9

Datum: 25-04-1918

Bruidegom Jan Niewold

Geboorteplaats: Ulrum

Bruid Pieterke Compaan

Geboorteplaats: Kroddeburen

Vader bruidegom Pieter Niewold

Moeder bruidegom Aagtje de Haan

Vader bruid Pieter Compaan

Moeder bruid Anje Westerveld

Nadere informatie beroep bruidegom: marechaussee; beroep vader bruidegom.: daglooner; beroep moeder bruid: dagloonster; bruidegom 26 jaar; bruid 28 jaar

Het adres van de site: http://www.genlias.nl/nl/page0.jsp

Groetjes, Maikel

• koen

Hallo Maikel,

Zeer goede link, heel erg bedankt daarvoor. Even heel snel lopen spelen met die site en ik zat grof gezegd al op 1830. Binnenkort maar eens alles op mijn gemak uitzoeken, en netjes verwerken.

Mvgr koen

• jan niewold

Dag Koen,

Mijn vader was Pieter Niewold en mijn opa Jan Niewold. Ik heb al veel meer informatie. Wellicht kunnen we e.e.a. eens naast elkaar zetten.

Groeten

Jan

• Hans Heitgeert

Goede morgen

via zoekmachine kwan ik hier terecht

ik kwam de naam tegen Pieter Nieuwold geb.23-10-1920 groningen overl.23-06-2002 ?

getrouwd met Udomina Alberta Niewold - Sikkers geb. 23-11-1923 plaats Betavia overl. 12-05-2009 Amsterdam begraven in Ede

Pieter Niewold heeft een dochter Joke Niewold en is getrouwd met Wilko Vos en wonnen in Amsterdam en hebben twee zonnen

misschien is het Pieter Niewold die je zoekt

Hans Heitgeert

• Ans Niewold-van der Baan

Hallo Koen,

'k Was gewoon even aan het google-en met de naam van mijn man: Piet Niewold.

Toen vond ik jouw oproep.

Mijn man is offiecieel Pieter Niewold - genoemd naar zijn oom Piet.

De vader van mijn man Piet heette Antoon Pieter - met als oudere broer Pieter - en als jongere broer Age-Jan.

Alle 3 inmiddels overleden.

Afkomstig uit Groningen.

Mijn man heeft ook enkele broers: Jan + Jos (Jasper) + Theo(door Abraham).

Oom Piet (Pieter, de broer van Antoon Pieter) heeft ook een zoon Jan (Niewold).

Oom Age-Jan (broertje van Pieter) heeft ook een zoon Jan (Niewold).

Misschien is een van hen dus degene die ook al gereageerd heeft.

De naam Pieter en Jan zijn dus wel bekend in de familie.

Mijn schoonvader heeft ook een boek achtergelaten, over zijn oorlogservaringen. Met diverse familiedetails.

Hij heeft (samen met zijn vader) in Groningen vast gezeten en is weggevoerd naar diverse plekken.

Alleen ik kan nu even niet bij dat boek komen (verbouwing).

Hartelijke groeten en veel succes.

Ans Niewold

Driebergen

• Ans Niewold-van der Baan

Nog even er achteraan, nu ik het bericht van Hans Heitgeert gelezen heb.

Dat klopt inderdaad met mijn verhaal: Joke Niewold is een volle nicht van mijn man Piet; en inderdaad getrouwd met Wilco Vos.

En ze is de dochter van oom Piet - die weer getrouwd was met tante Mien, die in Batavia geboren is.

Dit is dus hetzelfde spoor.

Groet weer,

Ans

• Hans

Goede Avond allemaal

stamboom Niewold heb ik veel familie leden gevonden in het gemeentearchief van Groningen

in Genlias staan ook veel familie leden Niewold in daar uit heb ik ook veel gegevens vandaan gehaald

als ik jullie kan helpen wil ik de gevens van Niewold wel mailen … ik heb de stamboom op gezet met het programma Aldfaer

de namen die ik op het prikbord heb gelezen komen mijn bekend voor..

via het rijksarchief in Den haag heb ik gegevens op gevraagd van Pieter Niewold 23-10-1920 Groningen grtrouwd met Udomina Alberta Sikkers 25-11-1923 Betavia

en ze 7 kinderen

Parenteel van Jan Niewold

1 Jan Niewold is geboren op 01-08-1891 in Ulrum, zoon van Pieter Niewold en Aagtje de Haan. Jan trouwde, 36 jaar oud, op 25-04-1928 in ten Boer met Pieterke Compaan, 38 jaar oud. Pieterke is geboren op 01-09-1889 in ten Boer, dochter van Pieter Compaan en Anje Westerveld.

Kind van Jan en Pieterke:

1 Pieter Niewold, geboren op 23-10-1920 in Groningen. Volgt 2.

2 Pieter Niewold is geboren op 23-10-1920 in Groningen, zoon van Jan Niewold (zie 1) en Pieterke Compaan. Pieter is overleden op 23-06-2002 in Ede, 81 jaar oud. Pieter trouwde, 30 jaar oud, op 28-12-1950 in Haren met Udomina Alberta Sikkes, 27 jaar oud. Udomina is geboren op 25-11-1923 in Betavia. Udomina is overleden op 12-05-2009 in Amsterdam, 85 jaar oud.

Kinderen van Pieter en Udomina:

heb ik niet vermeld

Gegenereerd met Aldfaer versie 4.2 op 07-02-2010 19:50 door Hans Heitgeert

Wilko Vos en Joke Niewold weten niet hoe ze een familie stamboom moeten op zetten en ik help ze daar bij

groeten Hans Heitgeert