betekenis achternaam

• Gerrit Bleumink

Hello,

The name “van der Pol” has its origin in “pol”. A “pol” is an artificial heighth on which in ancient times houses and little villages were build to protect them against the water. “Van der Pol” means also “he who lives of lived on a ”pol".

• Paeshuyse

Wat betekent mijn familienaam: Paeshuyse

• Laetitia Huart

Goedendag,

Graag zou ik de betekenis van mijn achternaam te weten komen, om enkele redenen. Al enkele jaren ben ik geïnteresseerd in het vinden van mijn originers, en daarbij hoort dus ook het vinden van de betekenis van mijn naam. De belangrijkste reden is wel dat ik dit moet weten voor mijn examen van nederlands.

Ik dank u bij voorbaat.

Met vriendelijke groeten,

Laetitia Huart

• Schepers Nathalie

Beste,

Graag had ik de betekenis geweten van mijn familienaam aangezien wij jaarlijks een familie reünie geven. Het wordt ook jaarlijks door iemand anders gegeven zo origineel mogelijk.

Dit jaar is het mijn beurt!

Mijn uitnodiging is in de vorm van een krant. Er ontbreken dus nog verschillende dingen!-)

Ik zoek gebeurtenissen van volgende data's:

13 juli 1913

23 januari 1913

06 november 1936

Waar kan ik deze vinden?Archief?Het moet zich wel afspelen in België

Graag had ik ook de betekenis van mijn familienaam geweten: SCHEPERS

Vriendelijke vraag ik om verder geholpen te worden.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten,

• Demetrius Orfanidis

Goede middag.Kunt U mij AUB zeggen wat de achternaam Orfanidis betekend? Mvg dimitri Orfanidis

• Demetrius Orfanidis

Goede middag, kunt U mij aub zeggen wat de achternaam Orfanidis betekend. BVD. Mvg Demetrius Orfanidis

• angillis arlette

stamboomonderzoek en oorsprong

• Nelissen Laurika

ik zou graag de betekenis van mijn familienaam ‘nelissen’ willen weten, dit in verband met school.

• virginie

was betekend de naam wylleman en waar komt het vandaan? gellieve zo snel mogelijk te antwoorden dit is voor een taak tegen morgen :/

• ghys

ben bezig met mijn stamboom maar stel vast dat er verschillende schrijfwijzen voor komen. oudst bekende is “Guillaume Gys ” geboren in 1714 (vermoedelijk in Meerhout) en er overleden op 1/7/ 1774,

bij voorbaat dank,

philip ghys