Stamboom De Ruiter

  • teigetje

    Al enige tijd ben ik bezig met het uitzoeken van mijn stamboom en ben reeds gevorderd tot mijn over grootvader Lubbert de Ruiter (01-03-1881 te Joure).

    Met zijn eerste vrouw Johanna de Wit had hij 2 dochters en met zijn tweede vrouw Geertruida de Graaf ( correcte spelling onbekent) 4 dochters: Truus, Ans (Jantje), Rens en Anneke en 3 zonen Joop, Herman en Jan ( mijn grootvader).

    Wie van u kan mij helpen aan geboorte-, huwelijks- en overlijdensdata van de broers en zussen van Jan de Ruiter ( 02-05-1919 - 18-07-1990) als ook deze data van hun kinderen, klein- en eventuele achterklein kinderen.

    Bij voorbaat dank voor uw hulp.

  • Tukkergirl

    Hoi

    even een vraagje

    Ken de ouders van je over grootvader Lubbert de Ruiter ook al ????

    en verder terug ????

    Thea

  • teigetje

    De stam van De Ruiter heb ik al terug kunnen vinden tot Jan Siezes Ruiter, ca 1779. De verdere familie van Jan de Ruiter, mijn grootvader, waarvan ik Joop en Jos, Herman en Lies, Ans en Kees ( kan ik me nog het beste herinneren) en Anneke persoonlijk heb gekent zijn de laatste puzzelstukjes die ik nog mis en verder is alle info over de afstammelingen van Jan Siezes Ruiter van harte welkom

  • Dik de Ruiter

    Sinds kort, eigenlijk pas een paar dagen, op zoek naar mijn voorvaderen De Ruiter.

    Er is een duidelijke relatie in mijn geval tussen Ede en Waardenburg allebei in Gelderland.

    De oudste die ik gevonden heb is Teunis de Ruiter uit ongeveer 1750 en gehuwd met Teuntjen Visschers. Ik weet niet waar en wanneer ze geboren zijn.

    De volgende zijn resp. :

    Sebastiaan de Ruiter Waardenb. 1785 geh. Theodora van Mourik Waardenb. 1787

    Teunis Gerritsen de Ruiter Waardenb.1811 geh. Willempje Robbertsen Ede 1822

    Cebastiaan de Ruiter Waardenb. 1851 geh. Elsje Geurtsen Ede 1850

    Gerrit de Ruiter Deventer 1876 geh. Willempje van den Berg Ede 1885

    Hierna komen mijn vader, ikzelf, mijn zoon en mijn kleinzoon.

    Mocht het zo zijn dat iemand deze tak al verder heeft uitgezocht dan hoop ik dat hij/zij contact met mij wil opnemen.

  • Everardus

    Teigetje!

    Als dit een broer is van jouw voorvader Jan, dan heb je ook zijn ouders.

    Huwelijksakte Schoterland (mairie St. Johannesga), 1812

    Man : Jitze Siezes Ruiter, oud 29 jaar, geboren te

    Rotsterhaule

    Ouders: Sies Jans Ruiter en Hiltje Minnes

    Vrouw : Aaltje Karstes Benninck, oud 18 jaar, geboren te

    Sintjohannesga

    Ouders: Karst Arends Benninck en Willemtje Jans

    Datum : 5 september 1812, akte nr. 11

    zie:

    www.tresoar.nl

    Gr.

    Everardus

  • Everardus

    Gezien het huwelijk van Jan, dan zullen Jan en Jitze ongetwijfeld broers van elkaar zijn.

    Schoterland, huwelijken 1810

    Vermelding: Bevestiging huwelijk op 22 april 1810

    Man : Jan Siezes afkomstig van Rotsterhaule

    Vrouw : Lolkjen Lubberts afkomstig van Rotsterhaule

    Let wel dat er in het begin gesproker wordt over Ruiter en niet de Ruiter.

    Gr.

    Everardus

  • Tesqia

    Hallo Dik,

    In mijn van Mameren stamboom komt voor:

    Cornelis de Ruiter gehuwd met Cornelia Hermina van IJzendoorn, zij hadden o.a. een dochter Maaike geb. 1837 te Neerijnen (bij Waardenburg).

    Deze Maaike is te Tiel gehuwd op 05-02-1870 met Marinus van Mameren en overleden in 1922 te Waardenburg.

    Komen deze namen in jouw stamboom voor, zo ja weet je dan misschien of zij kinderen gekregen hebben.

    Groetjes van Tesqia.

  • Dik de Ruiter

    Hoi Tesqia,

    Cornelis 1813 en Cornelia Hermina van IJzendoorn 1811-1886 komen inderdaad in mijn/onze stamboom voor.

    Cornelis is een broer van Teunis Gerritse de Ruijter 1811, Gerrike De Ruijter 1819 en Luthera Cornelia 1816.

    Mijn lijn gaat verder met Teunis Gerritse de Ruijter/Ruiter.

    Hun ouders:Sebastiaan de Ruijter1746 en Dora/ Theodora van Mourik 177-87/1787

    Hun ouders: Teunis de Ruijter 1746 en Teunjen Visschers

    Misschien vind je het leuker e.e.a. zelf nog te onderzoeken maar wil je alle gegevens hebben laat mij dit dan weten

    Met vr gr

    Dik de Ruiter

  • Tesqia

    Hallo Dik,

    Bedankt voor je antwoord. Ik weet niet zoveel van de de Ruiters, want ik doe de van Mameren stamboom.

    Wel heb ik in mijn stamboom nog een Willem de Ruiter geboren in 1878 te Geldermalsen met als ouders Otto de Ruiter en Jantje van Soelen. Kom deze Willem ook in jouw stamboom voor? zo ja dan heb ik nog wel nageslacht van hem.

    Weet jij misschien wanneer de eerder genoemde Maaike de Ruiter (ouders Cornelis de Ruiter en Cornelia Hermina van IJzendoorn) geboren en overleden is.

    Ze is geboren ??-??-1837 te Neerijnen, overleden ??-??-1922 te Waardenburg, gehuwd met Marinus van Mameren 05-02-1870 te Tiel en wanneer en waar Marinus overleden is weet ik ook niet, wel dat hij voor Maaike overleden is.

    Ook weet ik niet of zij kinderen hadden.

    Mocht jij een aanvulling voor mij hebben, dan zou ik dat heel fijn vinden en wil jij meer weten over bovenstaande Willem de Ruiter dan hoor ik dat wel.

    Groetjes van Tesqia.

  • Dik de Ruiter

    Hoi Tesqia,

    Ik heb nog wel wat gevonden maar het beantwoord niet al je vragen.

    Otto de Ruiter is overleden 5-12 1921 in Geldermalsen

    Jantje van Soelen op 6-12 1925 ook in Geldermalsen

    kinderen: Hendrika, Hermen, Wilhelmina, Jannigje, Martina, Gerdina en Willem.

    Maaike is getr. in Tiel op 5-2 1870 op 33 jarige leeftijd met Marinus van Mameren 34 jaar oud

    Willem de Ruiter trouwt op 2-9 1904 26 jaar oud en geb in Geldermalsen met Klazina van Mameren 26 jaar en geb. in Deil

    Heb je al wel eens gekeken op Genlias www.genlias.nl daar kun je de meeste zaken terug vinden.

    Met vr gr

    Dik de Ruiter