Stamboom De Ruiter

  • Jan de Ruiter

    Hoi Tesqia,

    Natturrlijk wil ik je verder helpen. Hieronder de geboortedata en sterfdata van alle kinderen van Willem en Klazina de Ruiter- van Mameren

    Otto de Ruiter, geboren 29 juni 1905, overleden 5 november 1980

    Hendrik Gerherdus de Ruiter, geboren 19 maart 1907, overleden 23 juni 1992

    Jan de Ruiter, geboren 29 maart 1909, overleden 11 juni 1976

    Cornelia de Ruiter, geboren 2 juni 1911, overleden 25 juli 1988

    Aartje de Ruiter, geboren 13 juli 1913, overleden 4 juli 1929

    Cornelis de Ruiter, geboren 19 december 1915, overleden 22 december 1978

    Martinus de Ruiter, geboren 13 november 1917, overleden 2 maart 1919

    Janna de Ruiter, geboren 8 november 1919, overleden 27 oktober 2007

    Met vriendelijke groet,

    Jan de Ruiter

  • Jan de Ruiter

    hoi Dik,

    Ik ben in mijn stamboom onderzoek tegen gekomen een Teunis de Ruyter geboren op 26 juni 1746 te Neerijnen. Zijn ouders waren Bastiaan de Ruyter en Johanna van Alphen.

    Meerdere kinderen uit het huwelijk van bastiaan en johanna waren :

    Laurens (1749);Anneke (1751);Hendrina (1753);Peeter (1756).

    Mijn laatste aansluiting met de ruiter in Neerijnen is echter het echtpaar Huibert de Ruyter en Jantje Hol uit Buurmalsen. 1 van hun jongste (of de jongste) kinderen is Hendrikus de Ruiter !! (1771) wat dan ook een verre voorvader van me is.

    Als je meer info wilt dan zie ik dat wel en als je aanvullende info voor me heb is dat hartelijk welkom.

    Met vriendelijke groet,

    Jan de Ruiter

  • Tesqia

    Hallo Jan,

    Geweldig bedankt voor je informatie, dat scheelt me weer een gang naar het archief (daar zijn ze natuurlijk nog niet te vinden). Ik neem aan dat de kinderen allemaal in Deil geboren zijn, toch?

    Jammer dat ik jou nergens mee kan helpen, ik weet wel alles van de familie van Klazina, haar vader was een broer van mijn opa.

    Mocht je toch nog iets willen weten dan hoor ik het graag en nogmaals bedankt.

    Groetjes van Tesqia

  • Jan de Ruiter

    Hoi Tesqia,

    Let op…. ze zijn allen geboren in Enspijk op de Kampsedijk !!

    Klein detail…… ik woon op circa 150 m afstand van de ouderlijke woning van mijn overgrootmoeder Klazina de Ruiter- van Mameren.

    Met vriendelijke groet,

    Jan de Ruiter

  • Tesqia

    Hallo Jan,

    Ik neem aan dat Enspijk gemeente Deil was?

    Leuk dat je zo dicht bij dat huis woont, daar heeft Hendrik Gerardus van Mameren geboren 10-10-1848 te Kapel-Avezaath dus zijn kinderen, waaronder jouw overgrootmoeder Klazina grootgebracht? Hij was dus een broer van mijn opa.

    Mijn opa bleef in Kapel-Avezaathen, zijn zonen runden daar lange tijd de timmerzaak. Wij wonen nu in Tiel.

    Groetjes van Tesqia

  • Henk van Mameren

    Hallo Jan Ruiter,

    Wel wat laat maar mijn dank voor je felicitatie kaartje (want ik neem aan dat het van jou afkomstig was). Om mijn lijsje nog completer te maken zou ik nog gaarne van de volgende kinderen van van Willem en Klazina de data en plaats van hun huwelijken in mijn database willen opnemen:

    Otto, Hendrik Gerhardus, Jan, Cornelia, Cornelis (Adriana Cornelia de Keijzer ?), Janna. Ook de namen en data van hun partners zoek ik nog, ik ben mij er van bewust dat ik wel veel van je vraag maar ik hoop dat je mij hierbij behulpzaam kan zijn. Met een vriendelijke groet van Henk van Mameren.

  • Wim de Ruiter

    Hallo Tesqia,

    Bij het doornemen van diverse mails kwam ik de vraag van je tegen aangaande de geboorte en overlijdingsdatum van Maaike de Ruiter Dat is; Geboren op 02-041837 te Neerijnen. Overleden op 23-11-1922 te Waardenburg.

    mvg. Wim de Ruiter

  • johanna maarseveen-blomme

    wat bijzonder, Jan de ruiter was de half broer van mijn moeder, louisa de ruiter, haar moeder was johanna de wit,

    jan en zijn vrouw woonde in scheveningen, voor mij een warme oom en tante, door een nare situatie 43 jaar geleden

    is een breuk ontstaan, kun je mij iets laten weten over hun twee oudste kinderen tieneke en jan dat zou ik erg

    waarderen,

    ik ben nog maar kort op de hoogte van de naam lubbert, door de trouwakte van mijn ouders,

    wacht met spanning af, mijn telef.nr. is 0341-353773 vriendelijke groet jmb

  • H.van mameren

    Henk van Mameren Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo Jan Ruiter,

    >

    > Wel wat laat maar mijn dank voor je felicitatie

    > kaartje (want ik neem aan dat het van jou

    > afkomstig was). Om mijn lijsje nog completer te

    > maken zou ik nog gaarne van de volgende kinderen

    > van van Willem en Klazina de data en plaats van

    > hun huwelijken in mijn database willen opnemen:

    > Otto, Hendrik Gerhardus, Jan, Cornelia, Cornelis

    > (Adriana Cornelia de Keijzer ?), Janna. Ook de

    > namen en data van hun partners zoek ik nog, ik ben

    > mij er van bewust dat ik wel veel van je vraag

    > maar ik hoop dat je mij hierbij behulpzaam kan

    > zijn. Met een vriendelijke groet van Henk van

    > Mameren.

    Hallo Jan Ruiter,

    Wederom kreeg een een felicitatiekaart van Jan Ruiter, ben jij deze aardige Jan ?.

    Maar ik zou je daar via een andere weg voor willen bedanken, kijk ook eens op www.hyves.nl

    Ook heb ik nog een bericht betreffende "Tesqia' voor je.

    m.vr.gr. Henk van Mameren

  • maria

    geachte mevr meneer

    ik ben op zoek naar de kinderen van hillebrand de ruijter en geertruida kuijer deze 2 personen zijn mijn oom en tante waar ik helaas niets van weet

    misschien kunt u mij op weg helpen

    mvg maria van schaaik