Stamboomonderzoek laten doen

• StamboomMarjan

Hoi Rob,

Hiervoor zal ik allereerst twee persoonskaarten aan moeten vragen en die kosten 3,80 euro per stuk. Daarna kan ik verder kijken of ik meer kan vinden. Als je me je email adres laat weten, kan ik je wat verschillende mogelijkheden en kosten van verder onderzoek mailen.

Excuus voor de late reactie; ik ben op vakantie geweest.

Groetjes,

Marjan

• Paul PdV

Marjan,

kan je meer info geven, bijv. over kosten, ervaring ed.

Paul

• StamboomMarjan

Hoi Paul,

Mijn “verslaving” is begonnen met mijn eigen familie. Allereerst die van mijn vaderskant; teruggevonden tot halverwege de 17e. Toen de kant van mijn moeder en die teruggevonden tot ongeveer 1700. Daarna heb ik ook de naam van mijn schoonmoeder onderzocht, teruggevonden tot halverwege de 18e eeuw en nog een andere naam onderzocht en teruggevonden tot 1595. Ook heb ik de geschiedenis van mijn geboorteplaats onderzocht; wie heeft waar wanneer gewoond en hoe zag de omgeving er toen uit.

De kosten zijn erg afhankelijk van wat je zou willen. Wil je alleen geboorte-, huwelijks-, en overlijdensgegevens van je voorouders of wil je daar ook aktes, foto's en/ of woonplaatsen bij. En wil je dan alleen van je directe voorouders of ook de vertakkingen daarvan. Daarnaast is de prijs afhankelijk van hoe je de gevonden gegegevens wilt ontvangen; als simpele uitgeprinte versie in een mapje of als luxe boekwerk.

Als je mij je email adres doorgeeft en specifiekere informatie over wat je zou willen, zou ik kunnen aangeven wat dit ongeveer zou gaan kosten.

Met vriendelijke groet,

Marjan

• Paul

pgpdev@home.nl

• maarten

Is het ook mogelijk om de informatie omtrent geboorte en overlijden + waaraan men is overleden te achterhalen?

Ik heb bv een overgroot vader en moeder en eigenlijk die info ontbreekt.

(Antonius Jacobus Weurman getrouwd met Wilhelmina Krug

dank voor de reactie

mvg maarten

• StamboomMarjan

Hoi Maarten,

Het is inderdaad ook mogelijk om alleen die gegevens te zoeken. De oorzaak van overlijden is vaak heel erg lastig te vinden.

Deze staat helaas niet vermeld in de overlijdensakte. Soms kun je in kranten van toentertijd iets vinden over bijvoorbeeld heersende ziektes of een overlijdensbericht.

Wat weet je verder over je overgrootouders? Weet je wanneer ze ongeveer geboren/ overleden zijn of waar?

Met vriendelijke groet,

Marjan

• jan dijk

Hallo Maarten,

Ik heb even gekeken in Genlias en Graftombe.nl.

Ik kwam wel 2 kinderen tegen, nl. Magdalena en Willem Anton Christiaan.

(geboren Amsterdam). Magdalena is gehuwd met Foke Bolderheij. Zij zijn gescheiden 29 nov. 1935 te Soest.

Willem Anton Chr. is gehuwd met Adriana Tibbe.

Je kunt dus even via startpaginagenealogie.nl onder Amsterdam kijken.

Evt. kun je het proberen in het Rijksarchief, DenHaag (vlakbij Den Haag CS)

Helaas heb ik niets over Antonius Jacobus en Wilhelmina Krug.

met vriendelijke groet en succes.

jan dijk

jan20101927@live.nl

• jan dijk

Hallo Rob,

Helaas heb ik niets kunnen vinden, ook niet via Graftombe.nl.

Volgens mij kun je het beste zelf naar het rijksarchief in Den Haag

(vlakbij De Haag CS).

Of bij de woonplats van de ouders cq. grootouders. En natuurlijk kerkhoven.

Mogelijk is er een rouwadvertentie of rouwaart die je verder helpt.

Wat zoeken op zich betreft, ik werk wel voor het groninger archief en dan helpt het

als je voor iemand iets opzoekt.Het is dan voor wat , hoort wat . Met gesloten beurs.

Ook kun je je vragen via stamboomforum stellen.

Dus als zelf niet wenst te zoeken ,dan kost het gewoon geld.

Heel veel succes,

groet,

jan dijk

• Nicovan den Bogaart

Antonius Jacobus Weurman (Fabrikant) geb. Amsterdam ca, 1869 gehuwd te Amsterdam op 01-03-1900 met Wilhelmina Krug geb. Kaldenkirchen (D) ca. 1877. Ouders bruidegom: Bernardus Christiaan Franciscus Weurman (Ambtenaar) en Bramina Antoinetta Korver. Ouders bruid: Peter Krug en Maria Krever.

• Jean-Paul

Is dit nog actief ?