Aan stamboom onderzoek beginnen

  • Anja R

    de archieven zijn gratis alleen betaal je voor een foto copie is verschillend

    vanaf 40 euro cent als je onderzoek wilt laten doen ja dan kost het aardig wat

    als je lid word van een vereniging kost dat gemiddeld 15 euro oplopend tot 65 euro per jaar kan ook meer hou me te goede

    groetjes anja

  • Brigitte

    Ja dat las ik later ook ja dat het alleen geld kost al je het voor je laat doen.

    Bedankt voor de reactie

  • Tukkergirl

    Brigitte,

    Je kunt het zelf zo duur maken als je zelf wilt

    Thea

  • Ann Klerks

    Brigitte

    Mag ik je nog een goede raad geven ga ook eens kijken bij je famillie voor oude foto's.

    Je begint bij je overgrootoma vraag wie het zijn zet de naam achterop en scan ze.

    Misschien wil je later ook graag foto's aan je stamboom toe voegen en dan weet niemand wie het zijn.

    Zo ook met de famillie van je man foto's met namen vragen vooral die tussen 1800 en 1900.

    Ann

  • Dranoel

    zie ook de op een na laatste alinea van 16-04-2006, 13.25…..

  • Brigitte

    Sorry Dranoel, wat bedoel je?

  • Brigitte

    Ik wil op de site www.genlias.nl wat proberenop te zoeken maar wat ik ook doe krijg steeds te zien: Geen resultaten gevonden :S

    Wat doe ik fout? Of is er dan niks over mijn familie daar te vinden?

  • Annemarie57

    Au je schreeuwt. Zo hard hoeft niet hoor;-))

    Ik bedoel vooral dat eigenlijk te zeggen dat veel archieven hun informatie aanbieden via Internet zodat je in ieder geval weet in welke hoek je moet zoeken.

    Uiteraard moet je de gegevens nog wel verifiëren.

    Als je geen flauw idee hebt waar je familie vandaan komt is het wel erg handig als je bijvoorbeeld via GenLias of een andere archiefsite op zijn minst een aanknopingspunt krijgt.

    Toen ik zo'n 30 jaar geleden begon moesten we met de trein van Rotterdam naar Maastricht om daar tot de ontdekking te komen dat a) de studiezaal vol was en we uren moesten wachten voor er een plekje vrij kwam, b) we na één huwelijksacte alweer naar huis konden omdat de familie uit Duitsland bleek te komen.

    Als ik nu in GenLias kijk dan vind ik dat ene huwelijk ook, zie iik meteen dat de familienaam verder niet voorkomt in die plaats en kan ik die huwelijksacte keurig in kopie opvragen. Kost maar een fractie van al dat reisgeld van toen. Maar ja dat konden we toen allemaal nog niet voorzien.

    Dus niet zo hard schreeuwen hoor. Het is in een kleine posting soms moeilijk alles zo gedetailleerd te vertellen als je het in je hoofd hebt.

  • Annemarie57

    Hoi Brigitte,

    Ik ben zo'n 30 jaar geleden begonnen.

    Vader's familie en moeder's familie terug tot ca. 1630.

    Als we het over de kwartierstaat hebben is de oudste zo ongeveer uit de 13e eeuw.

    Dus het is in principe mogelijk om heel ver terug te komen. Ligt alleen een beetje aan de plaatsen van herkomst en wat er bewaard is gebleven.

    Soms ‘verstoppen’ onze voorouders zich erg goed………………………., maar als je van puzzelen houdt is het een eindeloos leuke hobbie.

  • Anja R

    Hallo Brigitte

    als je op genlias ben bij zoek opdracht eerst alleen de achternaam invullen verder niks dan op zoeken dan moet het lukken met de naam hillegers haalde ik gisteren 67 personen uit als je ook een voornaam hebt kan je gelijk daarop zoeken

    maar moet voor trouwen wel 1922 zijn . overlijden 1950.geboorten licht aan de plaats sommige hebben dat nog niet online gezet dus welke naam je ook zoek eerst achternaam dan zoeken zie je gelijk of ze er in staan maar hoeft niet altijd familie van je te zijn als het niet lukt met de mans naam kan je de vrouws achternaam invoeren en precies zo te werk gaan als je in de buurt zou wonen zou ik zeggen kom even langs dan maak ik je een beetje wegwijs hoe je moet zoeken maar helaas succes Anja