Aan stamboom onderzoek beginnen

  • Anja R

    Hallo Annemarie

    Sorry van die schreuw had de hoofdletter aanstaan en zag het pas toen ik al klaar was met schrijven en had geen zin meer om het nog eens over te schrijven aangezien ik niet blind typ maar met een vinger en pas later kijk of het goed is wat er staat kleine foute kan ik dan verbeteren maar een flinke lap teks gaat meestal niet daar ik met tussen posen op internet ben enkel als mijn kleinzoon slaapten alls mijn man er is dan kan hij de kleine in de gaten houden nogmaals sorry zal beter opletten groetjes en succes met jouw onderzoek doei Anja

  • Dranoel

    Als je de ‘forumketting’ (thread) volgt, kun je lezen, dat ik reageer op een mededeling van Annemarie57. Zij schrijft namelijk iets wat ondergetekende ook al aangereikt heeft via boodschap dd. 26-04-2006 13.25.

    Het valt mij oveigens meer en meer op dat een vragensteller diverse, voornamelijk theoretische, antwoorden krijgt, die (heel) veel op elkaar lijken. Overigens met alle respect voor diegenen die ook hun steentje bij willen dragen, maar neem even de moeite om de andere antwoorden te verifieren, zodat het geen ‘dubbele’ bezetting wordt.

    Door deze boodschap plaats ik blijkbaar nog meer bomen in het bekende bos.

  • Brigitte

    Dranoel ik snap nu wat je bedoelt en ik heb er al veel gebruik van gemaakt.

    Voor mijn vaders (Hillegers) kant kan ik wel keertje naar het Nationaal archief gaan maar denk toch dat ik dan naar Amsterdam moet om verder te zoeken daar zijn ze geboren.

    Mijn moeder (Roos) is het makkelijker die komen uit Delft. Denk dat ik dan even daar ga zoeken omdat dat dichterbij is en ik al wat meer info heb en gewoon wil beginnen met onderzoeken kan niet langer wachten hahaha :$

    Ben verplan om dinsdag 2 mei naar Regionaal Historisch Centrum in Delft te gaan.

    Hoop dat ik wat leuke dingen kan vinden.

    De vader van mijn opa is geboren in 1916 en overleden in 1962

    De moeder van mijn opa is geboren in 1913 en leeft nog.

    Denken jullie dat ik daar dan al iets mee kan?

    Mijn overgroot moeder leeft dus nog alleen ik heb haar echt al zooooo lang niet gezien, durf eerlijk gezegt niet zomaar naar haar toe te gaan misschien vind ze dat niet leuk en kent ze me helemaal niet meer.

    Ik ben 23 en ja toen ik een pubertje was had ik echt geen zin op naar me overgroot moeder te gaan.

    Naja ik kijk wel. Wil het wel graag eerlijk gezegt.

    Anja, waar woon je dan? Had wel leuk geweestja :D

    Groetjes

    Brigitte

  • Anja R

    Hallo Brigitte

    Ik woon in Vlaardingen waar woon jij,

    groetjes Anja

  • zweegman

    Hallo Brigitte

    Probeer ook eens het Centraal Bureau voor Genealogie in Den Haag makkelijk berijkbaar per tram en je woont toch in Den Haag

    Aardige en behulpzame mensen

    Sophia

  • zweegman

    Hier is de website was ik vergeten

    www.cbg.nl

    Centraal Bureau voor Genealogie

    Postbus 11755

    2502 AT Den Haag.

    Bezoekadres

    Prins Willem-Alexanderhof 22

    2595 BE Den Haag.

    070-3150563

    Sophia

  • Brigitte

    Ik woon in Den haag

  • Brigitte

    Hai zweegman bedankt voor je reactie ik kende de site al maar toch vriendelijk bedankt. :)

  • zweegman

    >Brigitte schreef:

    > Ik woon in Den haag

    Hallo Brigitte

    Had ik al begrepen maar ik bedoel dat je ook bij het CBG kunt zoeken

    Sophia

  • Annemarie57

    Brigitte,

    V.w.b. Delft kun je alvast thuis heel wat voorwerk doen want op internet staat de digitale stamboom en daar zitten al heel wat gegevens in (lees wel even op de site wat al wel en niet verwerkt is want anders zoek je misschien tevergeefs):

    http://www.archief.delft.nl/

    Succes met zoeken!