Aan stamboom onderzoek beginnen

  • Brigitte

    Hai even een vraagje….

    ik heb verder nog geen papieren thuis kunnen zoeken maar wil vandaag wel een naar de Nationaal archief en de centrum bureau genealogy in Den-haag.

    Ik weet dat me overgroot moeder (Wilhelmina Josafina van Schaften) is geboren in Delft op 13-06-1913 en mijn over over groot vader (Gerardus Roos) is geboren in Delft op ?-07-1916.

    Kan ik met deze info al iets beginnen daar of ga ik er dan voor niks heen?

  • Everardus

    Beter is in dit geval de gezinskaarten van Delft bij het GA Delft.

    Lijn 1 vanuit Den Haag en uitstappen achter de Oude kerk van Delft. Ligt er aan waar je precies woont of met de trein en dan een klein stukje lopen.

    Gr.

    Everardus

  • CeeCee

    Ik wil je een paar tips geven die mij in de loop der jaren geholpen hebben:

    1. bewaar alle notities die je maakt. Toen ik een jaar na mijn start eens alle aantekeningen doorlas zag ik ineens een verband tussen twee personen. Verder heb ik eens een lijst verzameld van namen waar ik in het begin echt niets in zag, maar waar later een hele familiegeschiedenis uit voortkwam. Wie wat bewaart heeft wat.

    2. Het is een kwestie van durven, maar als je in het archief contact maakt met iemand vraag dan eens beleeft waar die persoon naar zoekt. Ik heb eens iemand geholpen die op zoek was naar een aangetrouwde tak van mijn familie. Verder heeft een man me weleens om hulp gevraagd en hij was op zoek naar mijn betovergrootvader. Beide keren is er informatie uitgewisseld en waren alle partijen gelukkig.

    Succes met je onderzoek.

  • Everardus

    Brigitte,

    Ben je nog naar het archief van Delft geweest?

    Gr.

    Everardus

  • Everardus

    Cee-Cee,

    Je advies is goed bedoeld, maar heb je wel alle voorgaande adviezen reeds gelezen en spreciaal het advies van Dranoel?

    Het wordt anders zo een herhaling aan zetten.

    Auteur: Dranoel (145.7.182.—)

    Datum: 26-04-2006 13:25

    Gr.

    Everardus

  • Brigitte

    Ik ben naar centrum bureau geneology geweest, was erg leuk om dat zo te zien enzo. Heb wel wat van me moeder kant gevonden en toen kon ik ook meer vinden op www.archief.delft.nl dus dat was erg leuk en ik ga zeker naar archief delft toe. Ik wilde morgen even naar archief in Amsterdam gaan voor mijn vader's kant op hun site heb ik een aantal marktkaarten gevonden en een gezinskaart, vroeg me af ok ik een afspraak moes maken voor ik er heen ga en heb begrepen dat ze in een verhuizen zitten kan ik dan wel die kaarten opzoeken? Anders ga ik straks helemaal voor niks helemaal naar Amsterdam kon ik beter naar Delft gaan of rotterdam, wat denken jullie?

    Groetjes

  • Anja R

    Hallo Brigitte

    Je zou het archief in Amsterdam kunnen bellen.

    Groetjes en succes Anja

  • F.J.J. de Gooijer

    Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe het progamma Aldfaer werkt. Is er ergens een uitleg te vinden?

    groeten,

    Frans