familie righart

  • Anton Righart

    I am still waiting for someone to help me with my research for my forebears, as yet I have had no reply please help as it is difficult from this side of the water to do any research. Thank You

  • Anton Righart

    Hello Ria

    it is a pity that we can not exchange E mail addresses on this site as I am descended from Jan Rigart and Anna Maria Jansen who was Jan's first wife. She died in child birth and he remarried with Elisabeth Schinkenboom.He had a serviving son from their first marriage called Ludovicus, he in turn married twice and had in total 14 children that I could trace. My grand father was born in 1858. From wich son of Jan have you descended from?

  • Anton Righart

    Dear Readers,

    I have posted several letters in English to find someone to help me with my quest to find my ancestors, as I have lived in England for more than 40 years my Dutch is a bit rusty, but I will try

    Ik hoop contact te maken met personen die de familie naam Righart onderzoeken, ik ben tot 1750 terug gekomen maar kan dan niet verder gaan omdat ik niet in Nederland woon, geen archives kan raadplegen.

    Het Gelders archive heeft nog niet de geboorte datums op genlias gepubliceerd so dat maakt it moeilijk.

    Kan iemand mij helpen alstublieft

  • Ria Righart

    Hallo anton,

    mijn man stamt af van johannes wilhelmus righart geb. 1846 en christina Jansen

    zoon van joh. wilhelmus righart geb. 1820 en johanna Maria Droste

    gr.

  • Anton Righart

    Hello Ria,

    Het is leuk om contact te maken met distant familie leden, hoewel ik dat tot nu toe nog niet heb kunnen doen. Het is 20 jaar geleden dat ik probeerde voor het eerst mijn voorouders op te sporen maar dat lukte niet, omdat ik destijds geen computer had en nog minder sjoege had van het net.

    Onlangs heb ik gevonden addressen van eenige Righart(s) dus ik zal naar hun per brief schrijven en hopelijk zullen ze me beantwoorden en kunnen zij meer informatie geven. ik hoop contact met u te maken.

    groetjes Anrton

  • Anton Righart

    Hello Ria,

    Het schijnt dat ik al 20 jaar geleden contact opgenomen heb met Uw echtgenoot, Ik heb vandaag zijn vriendelijke en hulpzame brief gevonden Destijds had ik geen access tot het internet en ook bestond Genlias niet, dus ik besefte dat het toen een hopeloze taak was om onze stamboom te onderzoeken van deze kant van de Noordzee.

    Dit Jaar heb ik het weer opgenomen, en ben aardig ver gekomen.

    Wonen jullie nog steed in de zelfde straat?

    Met vriendelijke groet

    Anton

  • Anton Righart

    Ria Righart Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo anton,

    >

    >

    > mijn man stamt af van johannes wilhelmus righart

    > geb. 1846 en christina Jansen

    > zoon van joh. wilhelmus righart geb. 1820 en

    > johanna Maria Droste

    >

    > gr.

  • Anton Righart

    Hello Ria

    Kan je mij vertellen wie de grootvader was van Uw echtgenoot, was het Johannes Wilhelmus Righart geboren omstreeks 1878 of Hendricus Righart geboren 1884 of Ludovicus Wilhelmus geboren 1880?

    Voor Lodewijk Wilhelmus heb ik in het Noord-Brabant Historisch Archief criminele convictions gevonden voor landloperij in 1909 en ook nog eens in 1929 voor een ernstiger offence “wederspannigheid tegen personen bekleed met overheids bezag.”

    Hij kreeg daar voor een maand gevangenis straf.

  • Ria Righart

    Hallo anton,

    Ben jij degene die een brief hebt geschreven naar onze broer/zwager in Hengelo.

    deze kwam via hem bij ons terecht omdat hij wist dat wij met de stamboom bezig waren.

    zo ja wij zijn erg geintersseerd en willen graag wat meer van je horen.

    gr. Ria en Jan Righart

  • Anton Righart

    Hello Ria en Jan,

    Ja het klopt, ik ben de persoon die aan je zwager /broer geschreven heb.

    Ik ben in de process om een andere brief naar Uw broer te schrijven zodat hij mijn E-mail address aan jullie door kan geven, want ik kan nog niet direct naar julle schrijven. Dus hoop spoedig van jullie te horen.

    Met Vriendelijke Groet

    Anton.